Geplaatst op: 04-04-2016
Auteur: Marc Gerlings

Merk Grontmij verdwijnt en maakt plaats voor Sweco

Merk Grontmij verdwijnt en maakt plaats voor Sweco

Advies- en ingenieursbureau Grontmij Nederland gaat op 4 april 2016, na ruim 100 jaar, verder onder de naam Sweco Nederland. Grontmij is op 1 oktober 2015 overgenomen door Sweco en behoort door de overname tot het grootste advies- en ingenieursbureau van Europa. Het bureau voert nog steeds opdrachten uit in natuur, recreatie en gebiedsontwikkeling.


Ton de Jong, directeur van Sweco Nederland: "We kijken uit naar deze nieuwe fase voor ons bedrijf, waarin we de kennis en ervaring van twee bedrijven combineren, die beide al meer dan 100 jaar succesvol zijn."

In Nederland werken 1.700 mensen op de terreinen water, energie, gebiedsontwikkeling, mobiliteit en infrastructuur, bouw en vastgoed en industrie. In Nederland heeft het bureau negen vestigingen.


Logo op kantoor Groningen al vervangen
De naamswijziging is de afgelopen maanden minutieus voorbereid. Alle materialen met Grontmij logo, van briefpapier en koffiekopjes tot website, moesten vervangen of verwijderd worden. Op zaterdag 2 april is het Grontmij logo op het dak van het kantoor in Groningen vervangen door het Sweco logo, met inzet van een hoogwerker. Op maandag 4 april gebeurt dit op de kantoren in Rotterdam en Eindhoven. De overige kantoren worden uiteraard ook voorzien van het Sweco logo. Op 4 april start een mediacampagne inclusief radio commercials, billboards en printadvertenties.

Trefwoorden: recreatie, gebiedsontwikkeling, mobiliteit

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.