Geplaatst op: 04-04-2016
Auteur: Marc Gerlings

Merk Grontmij verdwijnt en maakt plaats voor Sweco

Merk Grontmij verdwijnt en maakt plaats voor Sweco

Advies- en ingenieursbureau Grontmij Nederland gaat op 4 april 2016, na ruim 100 jaar, verder onder de naam Sweco Nederland. Grontmij is op 1 oktober 2015 overgenomen door Sweco en behoort door de overname tot het grootste advies- en ingenieursbureau van Europa. Het bureau voert nog steeds opdrachten uit in natuur, recreatie en gebiedsontwikkeling.


Ton de Jong, directeur van Sweco Nederland: "We kijken uit naar deze nieuwe fase voor ons bedrijf, waarin we de kennis en ervaring van twee bedrijven combineren, die beide al meer dan 100 jaar succesvol zijn."

In Nederland werken 1.700 mensen op de terreinen water, energie, gebiedsontwikkeling, mobiliteit en infrastructuur, bouw en vastgoed en industrie. In Nederland heeft het bureau negen vestigingen.


Logo op kantoor Groningen al vervangen
De naamswijziging is de afgelopen maanden minutieus voorbereid. Alle materialen met Grontmij logo, van briefpapier en koffiekopjes tot website, moesten vervangen of verwijderd worden. Op zaterdag 2 april is het Grontmij logo op het dak van het kantoor in Groningen vervangen door het Sweco logo, met inzet van een hoogwerker. Op maandag 4 april gebeurt dit op de kantoren in Rotterdam en Eindhoven. De overige kantoren worden uiteraard ook voorzien van het Sweco logo. Op 4 april start een mediacampagne inclusief radio commercials, billboards en printadvertenties.

Trefwoorden: recreatie, gebiedsontwikkeling, mobiliteit

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.