Geplaatst op: 05-04-2016
Auteur: Marc Gerlings

TUI stapt in groeimarkt vakantiehuizen

TUI stapt in groeimarkt vakantiehuizen

De markt voor vakantiehuizen en –appartementen groeit en de vraag naar vakantieverblijven in het Westelijk Middellandse Zee gebied is groter dan ooit deze zomer, meldt touroperator TUI. Daarom lanceert TUI een nieuw internationaal vakantiehuisportal: TUIvillas.com. Het aanbod op deze site bestaat uit ongeveer 280.000 woningen en appartementen van particuliere eigenaren, lokale agenten en touroperators in 70 landen wereldwijd. De kennis van deze markt komt van Atraveo.


Arjan Kers, general manager van TUI Nederland: "De vakantiehuizen en –appartementen-markt is zeer

divers en voor de consument soms onoverzichtelijk. Wij zijn daarom blij dat we met het vakantiehuisportaal TUIvillas.com binnen onze internationale groep, dit aanbod kunnen lanceren binnen een vertrouwde merkomgeving. Het verbreedt ons aanbod voor de Nederlandse reiziger, wat goed inspeelt op de veranderde vakantiewensen. Zeker deze zomer zien wij veel vraag naar bestemmingen rondom het westelijke deel van de Middellandse Zee, waar juist TUIvillas.com sterk vertegenwoordigd is. Deze vakantiewoningen, in combinatie met ons uitgebreide vluchtaanbod geven de consumenten ook mogelijkheden voor modulaire vakanties, naast onze pakketreizen.”

"Inspelen op de veranderende vakantiewensen"


Van low cost tot kasteel
TUIvillas.com heeft een breed aanbod vakantiehuizen en –appartementen voor gezinnen, koppels in alle leeftijden, mensen met huisdieren en vriendengroepen. Van low-cost stadsappartementen in Berlijn tot luxe villa's in Zuid-Frankrijk. Ook zijn er bijzondere accommodaties zoals windmolens in Duitsland, vuurtorens in Kroatië en middeleeuwse kastelen in Italië. Alleen vakantiehuizen die helemaal voldoen aan de kwaliteits- en service-eisen én positief worden beoordeeld door klanten, worden op de site aangeduid als ‘TUI Villa’. Ongeveer 30.000 vakantiewoningen voldoen aan deze standaard en hebben het label ‘TUI Villa’.


Ontwikkeld met atraveo
TUIvillas.com is ontwikkeld in samenwerking met vakantiehuisspecialist atraveo, onderdeel van de TUI Group, en online in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Polen, België, Denemarken en Zweden. In de andere Europese landen wordt de site in de komende tijd ook gelanceerd.

Een van de villa's in Tirol.

Trefwoorden: vakantiehuis, low cost, deeleconomie, vakantieverblijf, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...