Geplaatst op: 05-04-2016
Auteur: Marc Gerlings

TUI stapt in groeimarkt vakantiehuizen

TUI stapt in groeimarkt vakantiehuizen

De markt voor vakantiehuizen en –appartementen groeit en de vraag naar vakantieverblijven in het Westelijk Middellandse Zee gebied is groter dan ooit deze zomer, meldt touroperator TUI. Daarom lanceert TUI een nieuw internationaal vakantiehuisportal: TUIvillas.com. Het aanbod op deze site bestaat uit ongeveer 280.000 woningen en appartementen van particuliere eigenaren, lokale agenten en touroperators in 70 landen wereldwijd. De kennis van deze markt komt van Atraveo.


Arjan Kers, general manager van TUI Nederland: "De vakantiehuizen en –appartementen-markt is zeer

divers en voor de consument soms onoverzichtelijk. Wij zijn daarom blij dat we met het vakantiehuisportaal TUIvillas.com binnen onze internationale groep, dit aanbod kunnen lanceren binnen een vertrouwde merkomgeving. Het verbreedt ons aanbod voor de Nederlandse reiziger, wat goed inspeelt op de veranderde vakantiewensen. Zeker deze zomer zien wij veel vraag naar bestemmingen rondom het westelijke deel van de Middellandse Zee, waar juist TUIvillas.com sterk vertegenwoordigd is. Deze vakantiewoningen, in combinatie met ons uitgebreide vluchtaanbod geven de consumenten ook mogelijkheden voor modulaire vakanties, naast onze pakketreizen.”

"Inspelen op de veranderende vakantiewensen"


Van low cost tot kasteel
TUIvillas.com heeft een breed aanbod vakantiehuizen en –appartementen voor gezinnen, koppels in alle leeftijden, mensen met huisdieren en vriendengroepen. Van low-cost stadsappartementen in Berlijn tot luxe villa's in Zuid-Frankrijk. Ook zijn er bijzondere accommodaties zoals windmolens in Duitsland, vuurtorens in Kroatië en middeleeuwse kastelen in Italië. Alleen vakantiehuizen die helemaal voldoen aan de kwaliteits- en service-eisen én positief worden beoordeeld door klanten, worden op de site aangeduid als ‘TUI Villa’. Ongeveer 30.000 vakantiewoningen voldoen aan deze standaard en hebben het label ‘TUI Villa’.


Ontwikkeld met atraveo
TUIvillas.com is ontwikkeld in samenwerking met vakantiehuisspecialist atraveo, onderdeel van de TUI Group, en online in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Polen, België, Denemarken en Zweden. In de andere Europese landen wordt de site in de komende tijd ook gelanceerd.

Een van de villa's in Tirol.

Trefwoorden: vakantiehuis, low cost, deeleconomie, vakantieverblijf, marketing

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
06/11/24
Exclusief voor leden
Hotelplatform Mews snelst groeiende bedrijf van Nederland
Het hotelplatform Mews heeft de Golden Scaler Award gewonnen tijdens de jaarlijkse Top 250 Awards-ceremonie. Deze prijs betekent dat Mews als het snelst groeiende bedrijf van Nederland wordt gezien.
15/10/24
Brabanthallen voegt nog meer variatie in ruimtes toe met nieuwe gebieden De Hertog en Bosch Congreszalen
Na een grote verbouwing neemt de evenementenlocatie twee compleet vernieuwde gebieden in gebruik.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
11/10/24
Exclusief voor leden
Zakelijk toerisme veert na pandemie eindelijk terug
De World Travel & Tourism Council (WTTC) verwacht dat zakenreizen dit jaar de pre-pandemieniveaus zullen overtreffen, sneller dan eerder voorspeld, goed voor een record van 1,5 biljoen dollar aan bestedingen.
10/10/24
Friesland versterkt positie als duurzame congresbestemming
Tijdens een netwerkevent presenteerde Friesland Convention Partners hun nieuwe magazine dat Friesland positioneert als dé duurzame congresbestemming.
04/09/24
Exclusief voor leden
Weer drie edities grote techniekbeurs naar Utrecht
Beurscomplex Koninklijke Jaarbeurs en FPT-VIMAG melden dat zij hun samenwerking rondom TechniShow verlengen met minimaal drie nieuwe edities.