Geplaatst op: 05-04-2016
Auteur: Marc Gerlings

TUI stapt in groeimarkt vakantiehuizen

TUI stapt in groeimarkt vakantiehuizen

De markt voor vakantiehuizen en –appartementen groeit en de vraag naar vakantieverblijven in het Westelijk Middellandse Zee gebied is groter dan ooit deze zomer, meldt touroperator TUI. Daarom lanceert TUI een nieuw internationaal vakantiehuisportal: TUIvillas.com. Het aanbod op deze site bestaat uit ongeveer 280.000 woningen en appartementen van particuliere eigenaren, lokale agenten en touroperators in 70 landen wereldwijd. De kennis van deze markt komt van Atraveo.


Arjan Kers, general manager van TUI Nederland: "De vakantiehuizen en –appartementen-markt is zeer

divers en voor de consument soms onoverzichtelijk. Wij zijn daarom blij dat we met het vakantiehuisportaal TUIvillas.com binnen onze internationale groep, dit aanbod kunnen lanceren binnen een vertrouwde merkomgeving. Het verbreedt ons aanbod voor de Nederlandse reiziger, wat goed inspeelt op de veranderde vakantiewensen. Zeker deze zomer zien wij veel vraag naar bestemmingen rondom het westelijke deel van de Middellandse Zee, waar juist TUIvillas.com sterk vertegenwoordigd is. Deze vakantiewoningen, in combinatie met ons uitgebreide vluchtaanbod geven de consumenten ook mogelijkheden voor modulaire vakanties, naast onze pakketreizen.”

"Inspelen op de veranderende vakantiewensen"


Van low cost tot kasteel
TUIvillas.com heeft een breed aanbod vakantiehuizen en –appartementen voor gezinnen, koppels in alle leeftijden, mensen met huisdieren en vriendengroepen. Van low-cost stadsappartementen in Berlijn tot luxe villa's in Zuid-Frankrijk. Ook zijn er bijzondere accommodaties zoals windmolens in Duitsland, vuurtorens in Kroatië en middeleeuwse kastelen in Italië. Alleen vakantiehuizen die helemaal voldoen aan de kwaliteits- en service-eisen én positief worden beoordeeld door klanten, worden op de site aangeduid als ‘TUI Villa’. Ongeveer 30.000 vakantiewoningen voldoen aan deze standaard en hebben het label ‘TUI Villa’.


Ontwikkeld met atraveo
TUIvillas.com is ontwikkeld in samenwerking met vakantiehuisspecialist atraveo, onderdeel van de TUI Group, en online in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Polen, België, Denemarken en Zweden. In de andere Europese landen wordt de site in de komende tijd ook gelanceerd.

Een van de villa's in Tirol.

Trefwoorden: vakantiehuis, low cost, deeleconomie, vakantieverblijf, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.