Geplaatst op: 05-04-2016
Auteur: Marc Gerlings

TUI stapt in groeimarkt vakantiehuizen

TUI stapt in groeimarkt vakantiehuizen

De markt voor vakantiehuizen en –appartementen groeit en de vraag naar vakantieverblijven in het Westelijk Middellandse Zee gebied is groter dan ooit deze zomer, meldt touroperator TUI. Daarom lanceert TUI een nieuw internationaal vakantiehuisportal: TUIvillas.com. Het aanbod op deze site bestaat uit ongeveer 280.000 woningen en appartementen van particuliere eigenaren, lokale agenten en touroperators in 70 landen wereldwijd. De kennis van deze markt komt van Atraveo.


Arjan Kers, general manager van TUI Nederland: "De vakantiehuizen en –appartementen-markt is zeer

divers en voor de consument soms onoverzichtelijk. Wij zijn daarom blij dat we met het vakantiehuisportaal TUIvillas.com binnen onze internationale groep, dit aanbod kunnen lanceren binnen een vertrouwde merkomgeving. Het verbreedt ons aanbod voor de Nederlandse reiziger, wat goed inspeelt op de veranderde vakantiewensen. Zeker deze zomer zien wij veel vraag naar bestemmingen rondom het westelijke deel van de Middellandse Zee, waar juist TUIvillas.com sterk vertegenwoordigd is. Deze vakantiewoningen, in combinatie met ons uitgebreide vluchtaanbod geven de consumenten ook mogelijkheden voor modulaire vakanties, naast onze pakketreizen.”

"Inspelen op de veranderende vakantiewensen"


Van low cost tot kasteel
TUIvillas.com heeft een breed aanbod vakantiehuizen en –appartementen voor gezinnen, koppels in alle leeftijden, mensen met huisdieren en vriendengroepen. Van low-cost stadsappartementen in Berlijn tot luxe villa's in Zuid-Frankrijk. Ook zijn er bijzondere accommodaties zoals windmolens in Duitsland, vuurtorens in Kroatië en middeleeuwse kastelen in Italië. Alleen vakantiehuizen die helemaal voldoen aan de kwaliteits- en service-eisen én positief worden beoordeeld door klanten, worden op de site aangeduid als ‘TUI Villa’. Ongeveer 30.000 vakantiewoningen voldoen aan deze standaard en hebben het label ‘TUI Villa’.


Ontwikkeld met atraveo
TUIvillas.com is ontwikkeld in samenwerking met vakantiehuisspecialist atraveo, onderdeel van de TUI Group, en online in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Polen, België, Denemarken en Zweden. In de andere Europese landen wordt de site in de komende tijd ook gelanceerd.

Een van de villa's in Tirol.

Trefwoorden: vakantiehuis, low cost, deeleconomie, vakantieverblijf, marketing

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...