Geplaatst op: 07-04-2016
Auteur: Marc Gerlings

Tourist Informtation Delft toch weer een VVV

Tourist Informtation Delft toch weer een VVV

Delft had de afgelopen 15 jaar een zelfstandig informatiepunt met toeristische informatie. Dat is per 6 april officieel veranderd, Delft heeft weer de VVV-formule. Ferrie Förster, wethouder van Economie, Cultuur en Ruimtelijke Ordening en Kees van Wijk, directeur VVV Nederland, heropenden vandaag het ‘nieuwe’ VVV-toeristeninformatiepunt van Delft Marketing. Het veranderde informatiepunt heeft ook een primeur op de gevel.


De reden om aan te sluiten bij de VVV is volgens Evelien van der Kruit, directeur Delft Marketing, dat Delft en de VVV elkaar versterken. "De VVV is het bekendste en best gewaardeerde toeristische merk van Nederland. De VVV staat voor deskundige en onafhankelijke informatieverstrekking en dat is precies wat wij doen en dit willen wij – in deze tijd van commercialisering – benadrukken.


Ontwikkeling VVV past bij Delft
Daarbij heeft de VVV de afgelopen jaren een ontwikkeling doorgemaakt die goed bij Delft past. De moderne VVV is niet meer alleen informatieverstrekker maar staat nu ook voor gastvrijheid. Het is vanuit de VVV niet meer alleen de weg wijzen maar ook: "Fijn dat u er bent. Hoe kunnen wij het u zo goed mogelijk naar de zin maken en u verleiden hier langer te blijven?” En dit sluit volledig aan op de visie van de stad Delft, meldt VVV Nederland.


Directeur VVV Nederland, Kees van Wijk: "Het merk VVV zorgt voor aantoonbaar meer bestedingen in de plaatselijke vrijetijdseconomie en zal zeker ook van waarde zijn voor de prachtige stad Delft. Bijvoorbeeld door de bezoekers van de Vermeer-tentoonstelling tot andere vrijetijdsactiviteiten in Delft te verleiden.”


De VVV-locatie blijft – net zoals nu – 363 dagen per jaar open om toeristen en bezoekers te verwelkomen en te informeren over musea, bezienswaardigheden, vervoer, hotels, restaurants. Verder kunnen bezoekers en toeristen er terecht voor souvenirs, de viertalige ‘Welkom in Delft’-brochure, kortingskaarten, arrangementen, dagkaarten voor de tram, wandel- en fietsroutes en de VVV-cadeaubon. Nieuw in het assortiment is de VVV Dinercheque, de VVV Lekkerweg Cadeaukaart en de VVV Giftcard.


Chinees op de gevel

Het VVV-informatiepunt blijft gehuisvest aan de Kerkstraat 3, links van de Nieuwe Kerk. Door de nieuwe VVV-bebording is het pand aan de Kerkstraat van afstand goed herkenbaar. Ook voor de Chinese toerist; Delft is de eerste VVV-locatie in Nederland waar ‘Toeristen Info’ in het Chinees op het pand staat.



Trefwoorden: VVV, Delft, marketing, gastvrijheid

CELTH



||| Nieuws |||

25/03/25
Exclusief voor leden
Opleiding ‘Medewerker recreatieve attracties’ van start
Attractiepark Bobbejaanland en de Vlaamse dienst voor opleidingen VDAB slaan de handen in elkaar om werkzoekenden een kans te bieden door middel van de opleiding ‘Medewerker recreatieve attracties’.
24/03/25
Portlantis: Nieuw opvallend bezoekerscentrum Rotterdamse haven
Dit weekend is een interactief ervaringscentrum op Maasvlakte 2 geopend. Portlantis, zoals het centrum heet, belooft een unieke kijkervaring te bieden op de Rotterdamse haven. Het opvallende gebouw, ontworpen door architectenbureau MVRDV, zal dienen als een plek waar bezoekers de betekenis en toekomst van de haven kunnen ontdekken.
24/03/25
Exclusief voor leden
Voor 7,5 tot 9% huishoudens is de auto té duur
In de toeristische sector lijkt het alsof iedereen over een auto beschikt. Dat is natuurlijk niet zo omdat autorijden té duur is voor veel huishoudens en de Tweede Kamer wilde weten hoe hoog dat percentage is. Tussen de 7,5 en 9% van de Nederlandse huishoudens heeft géén auto omdat het té duur is, schat KiM in.
24/03/25
Exclusief voor leden
Kamperen meest klimaatvriendelijk
Kamperen zorgt voor de laagste CO2-uitstoot per overnachting. Harde cijfers daarover vond Camp-to-Go, de website van de branchevereniging KCI op de website van het Agence de la transition écologique. Dit is een Franse overheidsorganisatie voor de transitie naar een meer duurzame samenleving.
24/03/25
Exclusief voor leden
Kansen voor meer recreatie in Gouden Randen van de Veluwe
Op het Veluwecongres 2025 is het onderzoek 'Meer ruimte voor recreatie op de Veluwe' gepresenteerd. In het onderzoek staan de mogelijkheden centraal om de flanken van de Veluwe, de zogenaamde Gouden Randen, toeristisch-recreatief te ontwikkelen om daarmee toekomstige druk op het Veluwemassief te voorkomen.
24/03/25
Provincies verstevigen toeristisch-recreatieve samenwerking
De Nederlandse provincies pleiten samen een vitaal en toekomstgericht aanbod van vrijetijdsvoorzieningen. Toegang tot voldoende mogelijkheden voor buitenrecreatie is essentieel voor het welbevinden van iedereen.
24/03/25
Nieuwe routes in webapp ExploreGouda.nl
VVV Gouda heeft nieuwe routes toegevoegd aan de webapp ExploreGouda.nl. Op de website staan twaalf verrassende themaroutes waarmee zowel bewoners als bezoekers de stad kunnen verkennen en nieuwe verhalen zich ontvouwen.
23/03/25
Megagrote uitbreiding Posta7: noordelijke hotspot bij de A7 krijgt er 2.300 m² bij
Goed nieuws voor liefhebbers van uitjes: het overdekte uitjescentrum Posta7 in Tolbert krijgt groen licht voor een forse uitbreiding.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...