Geplaatst op: 07-04-2016
Auteur: Marc Gerlings

Tourist Informtation Delft toch weer een VVV

Tourist Informtation Delft toch weer een VVV

Delft had de afgelopen 15 jaar een zelfstandig informatiepunt met toeristische informatie. Dat is per 6 april officieel veranderd, Delft heeft weer de VVV-formule. Ferrie Förster, wethouder van Economie, Cultuur en Ruimtelijke Ordening en Kees van Wijk, directeur VVV Nederland, heropenden vandaag het ‘nieuwe’ VVV-toeristeninformatiepunt van Delft Marketing. Het veranderde informatiepunt heeft ook een primeur op de gevel.


De reden om aan te sluiten bij de VVV is volgens Evelien van der Kruit, directeur Delft Marketing, dat Delft en de VVV elkaar versterken. "De VVV is het bekendste en best gewaardeerde toeristische merk van Nederland. De VVV staat voor deskundige en onafhankelijke informatieverstrekking en dat is precies wat wij doen en dit willen wij – in deze tijd van commercialisering – benadrukken.


Ontwikkeling VVV past bij Delft
Daarbij heeft de VVV de afgelopen jaren een ontwikkeling doorgemaakt die goed bij Delft past. De moderne VVV is niet meer alleen informatieverstrekker maar staat nu ook voor gastvrijheid. Het is vanuit de VVV niet meer alleen de weg wijzen maar ook: "Fijn dat u er bent. Hoe kunnen wij het u zo goed mogelijk naar de zin maken en u verleiden hier langer te blijven?” En dit sluit volledig aan op de visie van de stad Delft, meldt VVV Nederland.


Directeur VVV Nederland, Kees van Wijk: "Het merk VVV zorgt voor aantoonbaar meer bestedingen in de plaatselijke vrijetijdseconomie en zal zeker ook van waarde zijn voor de prachtige stad Delft. Bijvoorbeeld door de bezoekers van de Vermeer-tentoonstelling tot andere vrijetijdsactiviteiten in Delft te verleiden.”


De VVV-locatie blijft – net zoals nu – 363 dagen per jaar open om toeristen en bezoekers te verwelkomen en te informeren over musea, bezienswaardigheden, vervoer, hotels, restaurants. Verder kunnen bezoekers en toeristen er terecht voor souvenirs, de viertalige ‘Welkom in Delft’-brochure, kortingskaarten, arrangementen, dagkaarten voor de tram, wandel- en fietsroutes en de VVV-cadeaubon. Nieuw in het assortiment is de VVV Dinercheque, de VVV Lekkerweg Cadeaukaart en de VVV Giftcard.


Chinees op de gevel

Het VVV-informatiepunt blijft gehuisvest aan de Kerkstraat 3, links van de Nieuwe Kerk. Door de nieuwe VVV-bebording is het pand aan de Kerkstraat van afstand goed herkenbaar. Ook voor de Chinese toerist; Delft is de eerste VVV-locatie in Nederland waar ‘Toeristen Info’ in het Chinees op het pand staat.



Trefwoorden: VVV, Delft, marketing, gastvrijheid

CELTH



||| Nieuws |||

19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
17/12/25
Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
17/12/25
Exclusief voor leden
Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
17/12/25
Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...