Geplaatst op: 07-04-2016
Auteur: Marc Gerlings

Tourist Informtation Delft toch weer een VVV

Tourist Informtation Delft toch weer een VVV

Delft had de afgelopen 15 jaar een zelfstandig informatiepunt met toeristische informatie. Dat is per 6 april officieel veranderd, Delft heeft weer de VVV-formule. Ferrie Förster, wethouder van Economie, Cultuur en Ruimtelijke Ordening en Kees van Wijk, directeur VVV Nederland, heropenden vandaag het ‘nieuwe’ VVV-toeristeninformatiepunt van Delft Marketing. Het veranderde informatiepunt heeft ook een primeur op de gevel.


De reden om aan te sluiten bij de VVV is volgens Evelien van der Kruit, directeur Delft Marketing, dat Delft en de VVV elkaar versterken. "De VVV is het bekendste en best gewaardeerde toeristische merk van Nederland. De VVV staat voor deskundige en onafhankelijke informatieverstrekking en dat is precies wat wij doen en dit willen wij – in deze tijd van commercialisering – benadrukken.


Ontwikkeling VVV past bij Delft
Daarbij heeft de VVV de afgelopen jaren een ontwikkeling doorgemaakt die goed bij Delft past. De moderne VVV is niet meer alleen informatieverstrekker maar staat nu ook voor gastvrijheid. Het is vanuit de VVV niet meer alleen de weg wijzen maar ook: "Fijn dat u er bent. Hoe kunnen wij het u zo goed mogelijk naar de zin maken en u verleiden hier langer te blijven?” En dit sluit volledig aan op de visie van de stad Delft, meldt VVV Nederland.


Directeur VVV Nederland, Kees van Wijk: "Het merk VVV zorgt voor aantoonbaar meer bestedingen in de plaatselijke vrijetijdseconomie en zal zeker ook van waarde zijn voor de prachtige stad Delft. Bijvoorbeeld door de bezoekers van de Vermeer-tentoonstelling tot andere vrijetijdsactiviteiten in Delft te verleiden.”


De VVV-locatie blijft – net zoals nu – 363 dagen per jaar open om toeristen en bezoekers te verwelkomen en te informeren over musea, bezienswaardigheden, vervoer, hotels, restaurants. Verder kunnen bezoekers en toeristen er terecht voor souvenirs, de viertalige ‘Welkom in Delft’-brochure, kortingskaarten, arrangementen, dagkaarten voor de tram, wandel- en fietsroutes en de VVV-cadeaubon. Nieuw in het assortiment is de VVV Dinercheque, de VVV Lekkerweg Cadeaukaart en de VVV Giftcard.


Chinees op de gevel

Het VVV-informatiepunt blijft gehuisvest aan de Kerkstraat 3, links van de Nieuwe Kerk. Door de nieuwe VVV-bebording is het pand aan de Kerkstraat van afstand goed herkenbaar. Ook voor de Chinese toerist; Delft is de eerste VVV-locatie in Nederland waar ‘Toeristen Info’ in het Chinees op het pand staat.



Trefwoorden: VVV, Delft, marketing, gastvrijheid

CELTH





||| Nieuws |||

19/03/25
Leiden&Partners nieuwe leden Raad van Commissarissen
Désirée Battjes en Lodewijk Wisse zijn de nieuwe leden in de Raad van Commissarissen van dmo Leiden&Partners.
18/03/25
Camping Corfwater wordt vakantiepark Landal Pettemer Duynen
De voormalige camping Corfwater in Petten wordt door onderneming Het Nieuwe Strand Petten BV dit jaar ontwikkeld tot een vakantiepark dat Landal Pettemer Duynen gaat heten.
17/03/25
Exclusief voor leden
Toerismesector belast milieu meer dan economische bijdrage
De Nederlandse toerismesector, die tussen 2015 en 2022 gemiddeld 4 procent bijdroeg aan de economie, blijkt een onevenredig grote impact te hebben op het milieu. Vooral het verbruik van drinkwater en de uitstoot van broeikasgassen liggen aanzienlijk hoger dan de economische bijdrage.
14/03/25
Exclusief voor leden
Flinke omzetgroei in reisbranche
In 2024 is de omzet in de reisbranche met 7,9% gestegen ten opzichte van een jaar eerder.
14/03/25
Extra regels voor recreatie bij wolvengebied Utrecht
Provincie Utrecht heeft de regels aangescherpt voor recreatie bij de Leusderheide. Het gaat om een aanlijnplicht voor honden, regels voor kinderen op de paden en het advies om als groep bij elkaar te blijven.
14/03/25
Haal het beste uit je zolder met slimme tips voor optimaal gebruik
Een zolder biedt ongekende mogelijkheden om een huis naar een hoger niveau te tillen. Door slim gebr...
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.

||| Agenda |||

24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...