Gelderland lanceert nieuwe imagocampagne
Gelderland gaat in een nieuwe imagocampagne
telkens één Gelders icoon in de spotlight zetten. Deze campagne heeft als naam De Gelderse streken – wat een verhaal
meegekregen en borduurt hiermee verder op de succesvolle campagne Gelderse streken.
Achtereenvolgens komen Romeinen, Kastelen, Hanzesteden, Tweede Wereldoorlog en
de Veluwe aan de beurt.
De nieuwe imagocampagne wordt geïnitieerd door het Regionaal
Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN), het Nederlands Openluchtmuseum
en Erfgoed Gelderland. Die campagne geeft aan de ene kant een beeld van de
historie maar zet tegelijkertijd ook aan om van het toeristisch product anno nu
te genieten. Zo wordt het cultuurhistorisch erfgoed verbonden met activiteiten
van toeristische bedrijven en evenementenorganisatoren.
1e campagne: Romeinen in de Gelderse streken
Hanneline Oosting, adjunct directeur van RBT KAN: "Tweeduizend jaar geleden
bouwden de Romeinen hier de stad Noviomagum, het huidige Nijmegen. Nijmegen
werd dankzij zijn gunstige ligging een uitvalsbasis voor de Romeinse legers die
nog verder naar het noorden wilden oprukken. Bij Ermelo zijn restanten van een marskamp
gevonden en het beeld op de Ermelose heide herinnert aan die tocht. Je kunt daar
nu in de voetsporen treden van de Romeinen en de speciale marskamp wandelroute
lopen! Onderweg geniet je van het mooie landschap. De wandeltocht is een mooie
training voor een van de vele wandeltochten die deze tijd in de Gelderse
streken worden gehouden. Vaak geënt op de rijke historie van stad en streek.
Doe mee en geniet!”.
Posters, flyers,
evenementen en online advertenties
VVV’s en toeristische accommodaties hebben eind maart een poster plus een
flinke hoeveelheid flyers, inclusief evenementen in het teken van
‘Romeinen’ gekregen die de toerist op
het erfgoed van de Romeinen attenderen. RBT KAN heeft ook een scala aan online
advertenties en presentaties rondom dit thema gebouwd die vanaf vandaag worden
geplaatst. Niet alleen voor de Nederlandse consument maar ook voor de Duitser
en de Vlaming. Opdat dit icoon van de Gelderse geschiedenis duidelijk op het
netvlies van het publiek wordt gezet. Bovendien is zorgvuldig gelet op
aansluiting bij andere reeds jaren lopende marketingcampagnes voor het Gelderse
toeristisch product.
Nog meer iconen
Begin mei is de volgende icoon aan de beurt. Dan zullen de activiteiten worden
gericht op het thema ´Kastelen´. Hanneline Oosting: "Ook bij de volgende icoon
zullen we het publiek weer attenderen op de bijzondere combinaties van genieten
van een historische locatie met moderne toepassingen waarin van dit erfgoed kan
worden genoten. Denk aan overnachtingen in kasteeltorens, layar-wandelingen en
fietstochten over landgoederen of kasteelfairs. Wij zijn ervan overtuigd, dat
het publiek ook dit historisch erfgoed met enthousiasme zal omarmen.”
Ondersteuning
De uitvoering van de imagocampagne gebeurt dankzij ondersteuning van de
Provincie Gelderland. RBT KAN, Nederlands Openluchtmuseum en Erfgoed Gelderland
hebben met elkaar de kaders ervoor uitgezet.
Link: http://mijngelderland.nl/
Trefwoorden: marketing, regiomarketing, gelderland, imago
|
|
25/04/25
Groningen wil deze zomer bruisen en de provincie trekt de portemonnee. Met een nieuwe subsidieregeling wil de provincie ondernemers en organisaties stimuleren om het vrijetijdsaanbod in het Ommeland te versterken en onder de aandacht te brengen.
|
25/04/25
Vakantieparkeigenaren in Overijssel kunnen vanaf heden gebruikmaken van een nieuwe Weerbaarheidsscan om zich beter te wapenen tegen ondermijnende criminaliteit. De scan is ontworpen om eigenaren van vakantieparken inzicht te geven in hun kwetsbaarheden en hen te helpen signalen van criminele inmenging te herkennen en hierop te anticiperen.
|
25/04/25
De provincie Utrecht heeft in samenwerking met het Routebureau Utrecht en alle 26 Utrechtse gemeenten, grondeigenaren, terreinbeheerders en fietsorganisaties, het complete recreatieve fietsroutenetwerk vernieuwd en uitgebreid naar ruim 1.850 kilometer.
|
25/04/25
Vakantiehuizen die beschikken over wellnessfaciliteiten zoals een sauna of jacuzzi genereerden in 2024 een aanzienlijk hoger rendement dan vergelijkbare woningen zonder deze extra’s. Andere trends die de verhuurbaarheid beïnvloeden zijn thuiswerkmogelijkheden, laadpalen, privacy, gezinsvriendelijke voorzieningen en niet onbelangrijk een instagramwaardig interieur.
|
25/04/25
Dormio Group is lid geworden van brancheorganisatie HISWA-RECRON. Deze stap onderstreept de ambitie van Dormio Group om de kwaliteit van haar dienstverlening te verbeteren en actief bij te dragen aan de ontwikkeling van de sector.
|
25/04/25
Vakantiehuisaanbieder Heerlijke Huisjes en Channel Manager Qenner hebben de handen ineengeslagen. Deze nieuwe samenwerking maakt het mogelijk voor vakantieparken die reserveringssystemen zoals Bookzo, Tommy en Recranet gebruiken, om eenvoudig een koppeling te maken met het platform van Heerlijke Huisjes.
|
25/04/25
Minister Van Hijum (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) verhoogt per 1 januari 2027 het minimumjeugdloon. Dat is door het kabinet afgesproken in de Voorjaarsnota.
|
24/04/25
KLM start in het winterseizoen van 2025 met de heropening van de nieuwe tropische bestemming Bridget...
|
|
05/05/25 t/m 11-05-25
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
|
20/05/25
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
|
26/05/25
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
|