Tien Rotterdamse musea bieden collectief online tickets aan
Bezoekers besparen met hun e-ticket wachttijd in het museum en profiteren bij verschillende musea van exclusieve kortingen. Door de tickets ook via één online shop aan te bieden, dragen de musea bij aan de service aan bezoekers van Rotterdam. De samenwerking is een initiatief van de musea, stadspromotor Rotterdam Partners en collectieve cultuurpromotor Uitagenda Rotterdam (onderdeel Rotterdam Festivals).
Online tickets voor een optimale bezoekersbeleving
Een optimale bezoekersbeleving is een
belangrijk doel voor Rotterdamse musea en dat begint al bij de
kaartverkoop. Bezoekers uit binnen- en buitenland kunnen dankzij de
online shop hun bezoek aan Rotterdam nog makkelijker voorbereiden;
een trend in de vrijetijdssector. In diverse musea krijgen zij met
hun online ticket allerlei exclusieve voordelen, zoals korting in het
museumrestaurant of de museumwinkel. Musea kunnen in drukke tijden
een fastlane inrichten voor e-tickethouders.
"Dit initiatief getuigt van een veranderend cultuurlandschap in Rotterdam, waarin ondernemerschap een steeds grotere rol speelt en waarin musea niet alleen samenwerken met commerciële partners, maar ook met elkaar en toeristische partners initiatieven opzetten waarbij ze elkaar versterken. Dit alles met als doel museumbezoek, gemak en een optimale bezoekersservice te bevorderen.” Frits Loomeijer, algemeen directeur Maritiem Museum |
Combideals ook buiten culturele sector mogelijk
De verkoop van e-tickets biedt eveneens mogelijkheden om combinatiedeals te maken met andere musea, maar bijvoorbeeld ook met hotels, restaurants en andere toeristische attracties in de stad. Wederverkopers Rotterdam Partners en Rotterdam Festivals kunnen bezoekers en bewoners via de online shop makkelijk en snel tickets aanbieden van het totale museumaanbod. Ook bij de bezoekerscentra van Rotterdam Info aan de Coolsingel en op Rotterdam Centraal kunnen dankzij dit systeem e-tickets van alle musea worden verkocht aan toeristen. Uitagenda Rotterdam zal maandelijks aan abonnees van de MuseumUitmail speciale online ticketaanbiedingen doen.
Deelnemers
Deelnemende musea aan dit initiatief zijn: Museum Boijmans Van Beuningen, Chabot Museum, Kunsthal Rotterdam, Maritiem Museum, Museum Rotterdam, Natuurhistorisch Museum Rotterdam, Nederlands Fotomuseum , TENT, Witte de With Center for Contemporary Art, en het Wereldmuseum.