Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 15-04-2016
Auteur: Marc Gerlings

D-Reizen in 2016 meest klantgerichte bedrijf van Nederland

D-Reizen in 2016 meest klantgerichte bedrijf van Nederland
Winnaar D-reizen. Foto: Norbert Waalboer / CCDNA Awards

D-reizen mag zichzelf een jaar lang het meest klantgerichte bedrijf van Nederland noemen. Dat is in Utrecht bekendgemaakt tijdens de 5e editie van de Customer Centric DNA Awards. Ruim 12.000 Nederlanders deelden daarvoor hun meningen en ervaringen over bedrijven waar zij klant zijn en beoordeelden hen op klantgerichtheid. D-Reizen is de overall winnaar.


Onderzoek naar recente ervaringen
De CCDNA Awards zijn gebaseerd op onderzoek onder ruim 12.000 klanten van 113 bedrijven. Klanten mochten in hun eigen bewoordingen hun meest recente ervaring met het bedrijf omschrijven en toetste bedrijven op hun klantgerichtheid. 


Zo meldde een van de respondenten over de winnaar D-reizen:

"Ik werd erg leuk en goed geholpen door een medewerkster die alles goed uitzocht voor ons. Er werd goed meegedacht met ons en dat gaf ons een zeer lekker gevoel. Geweldige service en zelfs na terugkomst werden wij gebeld hoe het geweest was.”

Automerk BMW eindigde op de tweede plaats. In de top 10 best scorende bedrijven komen dit jaar nieuwe namen naar voren, waaronder HEMA en RegioBank. De CCDNA Awards is een initiatief van BearingPoint en DVJ Insights. Het is een publieksprijs die bedrijven op het gebied van klantgericht ondernemen in Nederland kunnen winnen. Binnen twaalf verschillende sectoren werden er prijzen uitgereikt. Meer informatie via www.ccdna.nl.


Topmerken kunnen positie vasthouden
Vijf merken hebben de nummer één positie binnen hun branche in 2016 kunnen vasthouden: Simyo (telefonie), XS4ALL (internetprovider), Coolblue (online retail), Greenchoice (energie) en Enduris (voorheenDelta /netbeheer). Allen zijn het koplopers op het gebied van klantgericht ondernemen. Toyota, vorig jaar dé grote winnaar, moest haar nummer één positie in de categorieautomotive afstaan aan BMW en zakte naar de 4e plaats.

Trefwoorden: klant, marketing, service

CELTH



||| Nieuws |||

31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.
31/03/25
Tourism4SDG brengt partners samen voor duurzamer toerisme
Het Interreg Europe project Tourism4SDG zette stappen richting duurzamer toerisme tijdens recente partnermeetings. Dit project richt zich op het verbeteren van de effectiviteit van beleidsinstrumenten in het toerisme, met als doel de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG's) van de Verenigde Naties te bereiken. Tourism4SDG wordt gefinancierd door het Interreg Europe-programma, dat regionale samenwerking in Europa ondersteunt.
31/03/25
Apenheul breidt uit
Stichting Apenheul heeft Restaurant de Boschvijver overgenomen.
28/03/25
Exclusief voor leden
TUI signaleert opvallende trends in meivakanties
Uit de nieuwste boekingscijfers van TUI Nederland blijkt dat Nederlanders tijdens de meivakantie 2025 vaker kiezen voor verre zonbestemmingen. Curaçao, Bonaire en Cancún zijn de favorieten, terwijl Jamaica en de Dominicaanse Republiek een opvallende groei laten zien. Maar ook vintagevakanties zijn in trek.
28/03/25
Exclusief voor leden
Subsidie naar 12 evenementen die identiteit Groningen versterken
Gedeputeerde Staten van provincie Groningen hebben in totaal 297.000 euro subsidie toegekend aan twaalf karakteristieke evenementen die dit jaar in Groningen plaatsvinden.
28/03/25
Exclusief voor leden
Kiellegging van Seven Seas Prestige
Regent Seven Seas Cruises® heeft op de Fincantieri-scheepswerf in het Italiaanse Marghera de kiellegging van de Seven Seas Prestige™ gevierd.
27/03/25
1931 Congrescentrum Brabanthallen is eerste congreslocatie met vaste Sign Language Coffee Bar
1931 Congrescentrum Brabanthallen is vanaf april de eerste in Nederland met een koffiebar waar je in gebarentaal leert een koffie te bestellen. De gebaarista's staan dagelijks klaar.
27/03/25
Succes voor HISWA-RECRON en Watersportverbond tegen gemeente Amsterdam
Watersportorganisaties HISWA-RECRON en het Koninklijk Nederlands Watersportverbond hebben succes geboekt in hun strijd tegen de gemeente Amsterdam rond het instellen van een emissieroze zone.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...