Geplaatst op: 21-04-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Vacansoleil signaleert de eerste trends van het nieuwe kampeerseizoen

Vacansoleil signaleert de eerste trends van het nieuwe kampeerseizoen
Bij Vacansoleil Camping Holidays zijn de eerste trends voor het aanstaande kampeerseizoen al zichtbaar: de meivakantie is populairder dan ooit, Frankrijk en Italië zijn dé zomerbestemmingen, Duitsland groeit fors en extra luxe (glamping) accommodaties zijn hot. Verder is de meivakantie erg populair en is de verblijfsduur in die maand een stuk langer.

Meer en langer weg in de meivakantie
Het aantal boekingen voor de meivakantie is met 22% gestegen ten opzichte van vorig jaar. Niet alleen het aantal boekingen, ook de vakantieduur is toegenomen. Waar de meerderheid van de Vacansoleil-gasten in 2015 één week meivakantie vierde, gaat men in 2016 juist langer dan 7 dagen naar de camping.

Zomertrend: Frankrijk en Italië onverminderd populair
De ‘traditionele toplanden’ Frankrijk en Italië ontwikkelen zich stabiel. Het aantal boekingen voor deze bestemmingen is ongeveer hetzelfde als in 2015. Opvallend is de forse groei van Duitsland. Daarnaast kiezen steeds meer mensen voor een campingvakantie in Oostenrijk of Zwitserland. Ook dichtbij-bestemmingen als Luxemburg en Nederland blijven, net zoals in de laatste jaren, zeer in trek.

Consument wil luxe en comfort
De consument kiest, net zoals vorig jaar, weer massaal voor extra luxe verblijfsaccommodaties op de camping. Bij Vacansoleil zijn de bijzonder luxe Serengeti safaritent (glamping) en de extra riante 3-slaapkamer stacaravan Waikiki het populairst. Vooral in het hoogseizoen is het dringen geblazen.
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kamperen, trends

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.