Geplaatst op: 22-04-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Duinrell opent Wild Wings

Duinrell opent Wild Wings
Duinrell heeft gisteren de nieuwe attractie Wild Wings geopend. De openingshandeling werd verricht door een stuntteam dat vanuit een helikopter met parachutes en flysuits de sleutel van de attractie kwamen brengen. Stuntpiloot Frank Versteegh mocht met elf jonge winnaars van de Youtube-wedstrijd de eerste vlucht in de attractie maken. Wild Wings is een echte doe-attractie waar bezoekers zelf de vlucht bepalen.


Burgemeester Hoekema van Wassenaar was erg blij met de nieuwe aanwinst van Duinrell. "Wat goed is voor Duinrell is goed voor Wassenaar”, stelde hij. Het attractiepark is de grootste werkgever van de gemeente.



Een echte doe-attractie

Wild Wings, een attractie van de Duitse fabrikant Gerstlauer, is door het creatief team van Duinrell zelf gethematiseerd. Uniek aan Wild Wings is dat de bezoekers zelf bepalen hoe spannend de attractie is door te kiezen voor een mooie glijvlucht of een stuntvlucht waar de vliegtuigjes een roll maken. Daarmee is de attractie voor veel doelgroepen geschikt. Door het bewegen van de vleugels kan een roll worden ingezet. Wie de meeste rolls maakt wint het dag- of maandklassement. Bij de keuze van de attractie was het voor Duinrell belangrijk dat bezoekers zelf de attractie konden besturen en deze voor kijkers ook leuk is. De attractie bereikt een snelheid van maximaal 40 km/u en genereert maximaal 2,7 G. Volgens stuntpiloot Versteegh zijn de rolls levensecht waarbij je echt moet werken met de vleugeld om een roll te maken. De bouw van de attractie kon worden gevolgd op het Youtube-kanaal van Duinrell. Elf van de volgers die een prijsvraag wonnen, mochten als eerste de nieuwe attractie in een rood flighsuit proberen. Volgens één van de jonge deelnemers vergde het maken van een roll nog een zekere behendigheid. Duinrell verwacht dat het record aantal rolls tussen de 40 en 80 zal uitkomen.


Mooie toevoeging aan attractie-aanbod

Wild Wings heeft 2,5 miljoen euro gekost en heeft een capaciteit van 12 personen per vlucht die elk in een eigen vliegtuig plaatsnemen. Het attractiepark kan afhankelijk van de drukte de duur van de vlucht aanpassen van 1,5 minuten tot 2,5 minuten. Duinrell heeft aan de nieuwe attractie geen specifieke groei in aantallen bezoekers gekoppeld. "We doen het al heel erg goed en als onze bezoekersaantallen gelijk blijven, zijn we al heel tevreden”, vertelde directeur Roderick van Zuylen van Nijevelt die al heel blij wordt als veel bezoekers de nieuwe attractie gaan doen. "Het toe- of afnemen van bezoekersaantallen is bovendien van zoveel factoren afhankelijk dat het lastig is dat aan één specifieke nieuwe attractie toe te wijzen.” Duinrell trok vorig jaar 1,4 miljoen bezoekers.


Elke drie jaar grote investering

Duinrell wil eens in de drie jaar investeren in een nieuwe grote attractie. De afgelopen jaren is veel in het Tikibad geïnvesteerd, zowel in de publieksruimtes als in de techniek. Het Tikibad wordt de komende periode verder uitgebreid. In 2014 bouwde Duinrell een nieuw entreegebied en de laatste grote attractie de familieachtbaan Dragonfly werd in 2012 in gebruik genomen.






Link: https://www.youtube.com/user/DuinrellWassenaar
Trefwoorden: attractieparken

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
HISWA-RECRON teleurgesteld over verhoging btw op logies
De btw-verhoging op sport, media en cultuur is voorlopig van de baan. Die voor logies niet en wordt in 2026 verhoogd van 9% naar 21%. Alleen kamperen is uitgezonderd. Dat hebben coalitie en oppositie afgesproken. HISWA-RECRON reageert diep teleurgesteld en ziet haar intensieve lobby van de afgelopen maanden niet beloond.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
13/11/24
Biografische management roman Samen Gastvrij gelanceerd
Vandaag is het boek ‘Samen Gastvrij: Uitnodiging tot een verbonden samenleving ‘van gastvrijheidsambassadeur en CEO van Onemeeting, Luc van Bussel, gelanceerd. In dit manifest roept Van Bussel op tot een samenleving waar verbinding, gastvrijheid en aandacht voor elkaar centraal staan.
13/11/24
Brieven aan de toekomst voor een duurzame wereld
Tijdens de Nationale Klimaatweek, is er een tijdcapsule begraven op de campus van Breda University of Applied Sciences (BUas). Deze symbolische actie benadrukt de urgentie van klimaatverandering en de noodzaak tot verandering. De tijdcapsule bevat brieven aan de toekomst, vol wensen en dromen voor een leefbare wereld.
13/11/24
ACSI viert 60-jarig jubileum met boek en film
Campingspecialist ACSI, opgericht door Ed van Reine in 1965, viert zijn 60-jarig jubileum met de lancering van een boek en een film. Het bedrijf is met 10.000 aangesloten campings in Europa nog steeds relevant.
12/11/24
Gaming hotspot Breda week lang podium van Game Week 2024
De 2de editie van de jaarlijkse Game Week wordt gehouden in Breda. Jong en oud laten zich informeren, inspireren en entertainen op het gebied van gaming.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...