Geplaatst op: 22-04-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Duinrell opent Wild Wings

Duinrell opent Wild Wings
Duinrell heeft gisteren de nieuwe attractie Wild Wings geopend. De openingshandeling werd verricht door een stuntteam dat vanuit een helikopter met parachutes en flysuits de sleutel van de attractie kwamen brengen. Stuntpiloot Frank Versteegh mocht met elf jonge winnaars van de Youtube-wedstrijd de eerste vlucht in de attractie maken. Wild Wings is een echte doe-attractie waar bezoekers zelf de vlucht bepalen.


Burgemeester Hoekema van Wassenaar was erg blij met de nieuwe aanwinst van Duinrell. "Wat goed is voor Duinrell is goed voor Wassenaar”, stelde hij. Het attractiepark is de grootste werkgever van de gemeente.



Een echte doe-attractie

Wild Wings, een attractie van de Duitse fabrikant Gerstlauer, is door het creatief team van Duinrell zelf gethematiseerd. Uniek aan Wild Wings is dat de bezoekers zelf bepalen hoe spannend de attractie is door te kiezen voor een mooie glijvlucht of een stuntvlucht waar de vliegtuigjes een roll maken. Daarmee is de attractie voor veel doelgroepen geschikt. Door het bewegen van de vleugels kan een roll worden ingezet. Wie de meeste rolls maakt wint het dag- of maandklassement. Bij de keuze van de attractie was het voor Duinrell belangrijk dat bezoekers zelf de attractie konden besturen en deze voor kijkers ook leuk is. De attractie bereikt een snelheid van maximaal 40 km/u en genereert maximaal 2,7 G. Volgens stuntpiloot Versteegh zijn de rolls levensecht waarbij je echt moet werken met de vleugeld om een roll te maken. De bouw van de attractie kon worden gevolgd op het Youtube-kanaal van Duinrell. Elf van de volgers die een prijsvraag wonnen, mochten als eerste de nieuwe attractie in een rood flighsuit proberen. Volgens één van de jonge deelnemers vergde het maken van een roll nog een zekere behendigheid. Duinrell verwacht dat het record aantal rolls tussen de 40 en 80 zal uitkomen.


Mooie toevoeging aan attractie-aanbod

Wild Wings heeft 2,5 miljoen euro gekost en heeft een capaciteit van 12 personen per vlucht die elk in een eigen vliegtuig plaatsnemen. Het attractiepark kan afhankelijk van de drukte de duur van de vlucht aanpassen van 1,5 minuten tot 2,5 minuten. Duinrell heeft aan de nieuwe attractie geen specifieke groei in aantallen bezoekers gekoppeld. "We doen het al heel erg goed en als onze bezoekersaantallen gelijk blijven, zijn we al heel tevreden”, vertelde directeur Roderick van Zuylen van Nijevelt die al heel blij wordt als veel bezoekers de nieuwe attractie gaan doen. "Het toe- of afnemen van bezoekersaantallen is bovendien van zoveel factoren afhankelijk dat het lastig is dat aan één specifieke nieuwe attractie toe te wijzen.” Duinrell trok vorig jaar 1,4 miljoen bezoekers.


Elke drie jaar grote investering

Duinrell wil eens in de drie jaar investeren in een nieuwe grote attractie. De afgelopen jaren is veel in het Tikibad geïnvesteerd, zowel in de publieksruimtes als in de techniek. Het Tikibad wordt de komende periode verder uitgebreid. In 2014 bouwde Duinrell een nieuw entreegebied en de laatste grote attractie de familieachtbaan Dragonfly werd in 2012 in gebruik genomen.






Link: https://www.youtube.com/user/DuinrellWassenaar
Trefwoorden: attractieparken

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.