Geplaatst op: 25-04-2016

Site VVV Texel trekt veel nieuwe eilandbezoekers

Site VVV Texel trekt veel nieuwe eilandbezoekers
De website van de VVV Texel trekt veel nieuwe bezoekers. Dat blijkt uit een enquête die de VVV hield onder websitebezoekers naar aanleiding van een nieuwe site. Maar liefst 72% bezocht voor het eerst het eiland. De nieuwe site is zowel gericht op het inspireren van nieuwe gasten als genereren van boekingen. 


De lancering van de vernieuwde website was voor de VVV een mooie gelegenheid om bezoekers van www.texel.net te vragen naar hun Texelervaringen en hun band met het eiland. Maar liefst 72% van de respondenten gaf aan dat zij de eerste uit hun familie zijn die het eiland bezoeken. 20% kwam al met z’n ouders op Texel, van 6% waren opa en oma de eerste Texelbezoekers en van 2% de overgrootouders.


Gevoel dat je echt weg bent

Gevraagd naar de Texel-ervaring die het langst blijft hangen bij terugkomst, noemde 25% van de ondervraagden ‘het gevoel dat je echt weg bent’ - een resultaat dat goed past bij de campagne ‘Echt Weg’ waarmee de VVV het eiland al geruime tijd afficheert. 20% van de respondenten roemde ‘de ontspannen sfeer op het eiland’, gevolgd door ‘de mooie stranden’ (17%), ‘de mooie natuur’ (16%) en ‘de frisse lucht’ (11%). Slecht weer tijdens het Texelbezoek maakt nauwelijks indruk; slechts 4 respondenten (nog geen 1%) gaf aan dat dat hen het langst was bijgebleven.


1,7 miljoen bezoekers

De drukbezochte website van de VVV richt zich sterk op nieuwe bezoekers. Voordat zij hun eerste voet op Texelse bodem zetten, hebben de meesten al een digitale reis naar het eiland gemaakt. In 2015 bekeken meer dan 1,7 miljoen mensen ruim 21 miljoen pagina’s op texel.net, de website waarmee de VVV het eiland onder de aandacht brengt in Nederland en Duitsland. Al deze bezoekers bij elkaar maakten meer dan 20.000 boekingen voor accommodaties en evenementen op het eiland.


Nieuw design

Na tien jaar in gebruik te zijn geweest, vond VVV-directeur De Waal het tijd voor een grondige renovatie van de site. Met een nieuwe huisstijl en meer ruimte voor foto’s, verhalen en video’s van bezoekers en Texelaars kreeg texel.net een frisse, nieuwe ‘voorkant’ met meer dynamiek. Daarnaast werd de website voorzien van ‘responsive design’ waarmee het beeld zich afhankelijk van het apparaat en de schermgrootte van bezoekers direct aanpast. Teksten, formulieren, video’s en afbeeldingen kunnen op alle soorten pc’s, tablets en smartphones worden bekeken zonder in te zoomen of te schuiven. Zo ontstaat voor iedereen de optimale gebruikservaring.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv, waddeneilanden, waddengebied, kustgebieden

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.