Nominaties Nationale Citymarketing Trofee bekend

In de periode voorafgaand aan de nominaties, zijn gemeenten in staat gesteld om zichzelf aan te melden voor de Nationale Citymarketing Trofee. De aanmeldingen zijn daarna voorgelegd aan de jury. Bij de vaststelling van de nominaties heeft de jury gekeken naar vakinhoudelijke elementen als beleidsmatige aanpak, organisatie, mediaprofilering, monitoring en aantoonbare effecten van citymarketing. Ook is gekeken naar spraakmakende en/of opvallende marketingactiviteiten in 2015 en is de jury altijd op zoek naar vernieuwing en de bijdrage aan het vakgebied.
Nieuwe juryvoorzitter Alexander Rinnooy Kan
De jury staat onder leiding van Prof. dr. Alexander Rinnooy Kan, universiteitshoogleraar Economie en Bedrijfskunde aan de Universiteit van Amsterdam. De jury bestaat verder uit; Erik Braun (universitair docent Erasmus Universiteit Rotterdam), Eric de Kluis (hoofdredacteur Binnenlands Bestuur), Thom Ummels (lid gemeenteraad Zaltbommel) en Hans Oostendorp (Necker van Naem). Binnenkort komt de jury bijeen om de genomineerde gemeenten te beoordelen. Dat gebeurt onder andere op basis van een mondelinge toelichting door de zes gemeenten.
Uitreiking op Nationaal Congres Citymarketing
De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) wordt dit jaar voor de 7e keer uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing. Dit landelijk congres wordt dit jaar gehouden op maandag 6 juni in Arnhem. Meer informatie: www.nationaalcongrescitymarketing.nl.
De eerdere winnaars
|
tot 100.000 |
100.000+ (inwoners) |
2010 |
Assen |
Den Haag |
2011 |
Lelystad |
Den Haag |
2012 |
Bergen op Zoom |
Dordrecht |
2013 |
Veenendaal |
Groningen |
2014 |
Leeuwarden |
Eindhoven |
2015 |
Helmond |
Eindhoven |
Topics:Marketing
Trefwoorden: citymarketing, stedelijk toerisme