Geplaatst op: 04-05-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Marketing en Promotie van Terschelling weer bij VVV

Marketing en Promotie van Terschelling weer bij VVV
Marianne Wildenberg, foto Weekblad De Terschellinger.
De gezamenlijke marketing en promotieactiviteiten van Terschelling, voorheen ondergebracht in de stichting Marketing en Promotie Terschelling (SMPT), komen weer onder regie van de VVV. Een ontwikkeling die we in meer regio's zien. Was het een aantal jaar geleden gebruikelijk om gastheerschap en promotie in verschillende organisaties onder te brengen waarbij de VVV veelal het gastheerschap voor haar rekening mocht nemen en ondernemersplatformen de marketing, nu blijkt deze oplossing minder robuust en gastheerschap en promotie nauwer met elkaar verweven dan aangenomen. Bovendien hebben VVV's een flinke professionaliseringsslag op de marketing doorgemaakt. 

Op Terschelling werkt de VVV met alle belanghebbende partijen aan een plan om de bestemming Terschelling op een eigentijdse en onderscheidende manier op de kaart te zetten. Ondernemers en eilandbewoners worden in dit proces betrokken en kunnen alvast hun stem laten horen tijdens de jaarlijkse donateursvergadering van de VVV op dinsdag 17 mei.


Terschelling top of mind

De VVV Terschelling timmert hard aan de weg om haar nieuwe ambities te realiseren. "Naast de bekende activiteiten als de boekingscentrale en het informeren en adviseren van bezoekers, ontwikkelt de VVV Terschelling zich sinds kort tot de marketingorganisatie voor het eiland”, zegt VVV bestuurslid Jurgen Gross. "Met de benoeming van Tineke Meijer als Sales Manager en Marianne Wildenberg in de nieuwe rol van Marketing en Promotie Manager is hiervoor een belangrijke stap gezet. Zij gaan samen aan de slag om Terschelling naar een toeristische top of mind positie te brengen.”


VVV voert de regie

De VVV Terschelling vervult bij de nieuwe aanpak een regiefunctie en werkt nauw samen met de Terschellinger ondernemers (T.O.V.), Rederij Doeksen, gemeente Terschelling, Staatsbosbeheer en andere belanghebbenden. "Samen met alle betrokkenen wordt een nieuwe marketing- en promotiestrategie uitgewerkt die in de tweede helft van 2016 gepresenteerd zal worden. De belangrijkste uitgangspunten daarbij zijn duurzame groei in bezoekersaantallen, bestedingen, zichtbaarheid en de bekendheid van bestemming Terschelling’, aldus Gross.


Marianne Wildenberg heeft de blik vooruit

Marianne Wildenberg is per 25 april in dienst getreden bij de VVV als Marketing en Promotie Manager voor Terschelling. "Ik kijk er naar uit om samen met eilanders en ondernemers te werken aan de marketingstrategie en de uitvoering van de campagnes. Het is een geweldige uitdaging om in deze nieuwe functie toegevoegde waarde te creëren voor Terschelling”, zegt Marianne Wildenberg. "Ik wil met alle partijen werken aan een goede en onderscheidende positionering en zichtbaarheid van Terschelling. Maar om te beginnen ga ik luisteren en hoor ik graag welke kansen en wensen er zijn.” Wildenberg werkte de afgelopen 10 jaar als interim marketing- en communicatiemanager voor onder andere SAIL Amsterdam, de Huishoudbeurs en de HISWA te water. Haar blik is gericht op de toekomst van Terschelling. "De toekomstige consument is immers anders dan de badgast van vandaag. Met andere wensen en een ander beslissingsproces. Mensen raken geïnspireerd door ervaringen van anderen en luisteren naar de verhalen van vrienden”, aldus Marianne Wildenberg.


Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, kustgebieden, waddeneilanden

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...