Geplaatst op: 13-05-2016
Auteur: Marc Gerlings

Leeuwarden Culturele Hoofdstad vindt grote sponsor

Leeuwarden Culturele Hoofdstad vindt grote sponsor

Leeuwarden-Fryslân 2018 heeft er officieel een partner van formaat bij. Op het hoofdkantoor in Amersfoort is op 12 mei formeel de sponsorovereenkomst met Royal HaskoningDHV ondertekend. Dat gebeurde in aanwezigheid van de Leeuwarder burgemeester Ferd Crone en de directie van de beide partners.


Royal HaskoningDHV is al geruime tijd betrokken bij het programma van Culturele Hoofdstad van Europa 2018. Vanaf het moment dat de titel in september 2013 werd toegekend stelde het internationaal opererende advies- en ingenieursbureau haar deskundige kennis beschikbaar.


Royal HaskoningDHV is specialist op het gebied van project-management: een eigenschap die binnen tal van (grootschalige) evenementen van Leeuwarden-Fryslân 2018 van pas komt. Burgemeester Crone spreekt van een vruchtbare coöperatie: "De afgelopen jaren is gebleken dat Royal HaskoningDHV een enorme schat aan ervaring en kunde meebrengt. Als voorbeeld noem ik de betrokkenheid binnen het project 11Fountains.”



11Fountains
Het project 11Fountains bouwt op voort op de grote traditie van de Elfstedentocht door deze te verbinden aan elf door gerenommeerde internationale kunstenaars ontworpen fonteinen, één voor iedere stad. De elf fonteinen worden stuk voor stuk monumenten die iets vertellen over de plek waar ze staan, over de geschiedenis van de stad en over de mensen die er wonen en ooit gewoond hebben. Als hedendaagse kunstwerken getuigen ze ook van de snel veranderende wereld waarin wij leven, van sociale verschuivingen, technologische vernieuwingen en klimatologische omwentelingen. De elf fonteinen slaan een brug tussen de complexe globale wereld van nu en de geschiedenis van een plaats en een bevolking. Ze symboliseren het belang voor de 21eeeuw van het begripIepen Mienskip (‘Open gemeenschap’), het thema van Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofdstad van Europa 2018.




Zakelijk directeur John Bonnema zette in Amersfoort de thematiek van Culturele Hoofdstad van Europa 2018 uiteen. Anton van der Sanden, directeur Transport & Planning binnen Royal HaskoningDHV, kijkt uit naar de verdere samenwerking en de evenementen in 2018: "Inhoudelijk is sprake van een uitstekend programma dat internationaal aanspreekt. Samen met Leeuwarden-Fryslân 2018 zetten we ons in om ook na 2018 de deuren open te houden voor Europa en de rest van de wereld.”

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     
       
       
       
       
       

       

       
       

       
       
       

       

    ||| Nieuws |||

    26/11/24
    KLM wil lonen bevriezen
    Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
    26/11/24
    Exclusief voor leden
    KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
    Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
    25/11/24
    Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
    De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
    25/11/24
    Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
    Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
    25/11/24
    Exclusief voor leden
    Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
    Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
    25/11/24
    De beste en populairste website in de vrijetijdssector
    Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
    22/11/24
    Vlonderpad in Pannenhoef
    Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
    22/11/24
    LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
    Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

    ||| Agenda |||

    28/11/24
    28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
    Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
    03/12/24
    03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
    Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...