Geplaatst op: 17-05-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Secret Escapes in één jaar tijd 750.000 Nederlandse leden

Secret Escapes in één jaar tijd 750.000 Nederlandse leden

De bijzondere en indringende reclamecampagne heeft zeker een grote rol gespeeld bij de spectaculaire groei van reisaanbieder Secret Escapes. Deze luxe members-only reisaanbieder is pas één jaar actief op de Nederlandse markt en heeft al 750.000 leden. Best bijzonder in een tijd waar het algemene gevoel is dat mensen zich niet meer willen binden. De leegloop in bijvoorbeeld de kerk, bij sportverenigingen, politieke partijen of muziekverenigingen illustreren deze stelling. Maar op basis van de casus Secret Escapes kun je deze stelling in zijn algemeenheid wel naar de prullenbak verwijzen. Nederlanders willen dus best ergens lid van worden als je maar het juiste aanbod doet. En ja, dat het lidmaatschap gratis is met exclusieve aanbiedingen, trekt ons Nederlanders natuurlijk extra snel over de streep. Een no strings attached lidmaatschap werkt blijkbaar.


Secret Escapes biedt haar leden exclusieve korting op de beste en meest luxe hotels wereldwijd. Inmiddels telt het online reisplatform 750.000 Nederlandse leden en zijn er 2.500 reisaanbiedingen gepromoot. Wereldwijd heeft de organisatie meer dan 28 miljoen leden en heeft al meer dan 3,6 miljoen hotelovernachtingen verkocht. Uit intern onderzoek is gebleken dat de Nederlandse leden veelal voor stedentrips naar Berlijn en New York kiezen. Secret Escapes verwacht verder te groeien naar 1,5 miljoen leden eind 2016. Kracht van Secret Escapes is - net als bijvoorbeeld Travel Bird - het compacte aanbod dat maar een beperkte tijd op de site staat. De uitbreiding van het bedrijf wordt medegefinancierd met een investering van 60 miljoen dollar van Google Ventures en Octopus Ventures.


Eén jaar members-only korting

Secret Escapes biedt haar Nederlandse leden sinds het voorjaar van 2015 exclusieve kortingen op hotels en reizen via www.secretescapes.nl. Lid worden kost niets en is laagdrempelig op basis van uitsluitend een e-mailadres. Van een romantisch boetiekhotel in eigen land tot tropisch genieten in een heerlijk wellnessresort ver weg: de reisexperts van Secret Escapes selecteren wekelijks de scherpste online hoteldeals op basis van de beste prijsgarantie inclusief leuke extra’s zoals upgrades en spabehandelingen voor een op en top vakantiegevoel. Elke week worden deze luxe deals via een nieuwsbrief aan de leden gepresenteerd.


2.500 reisaanbiedingen

Het afgelopen jaar bood Secret Escapes haar Nederlandse leden totaal al 2.500 reisaanbiedingen aan. Stedentrips naar Berlijn en New York waren het meest in trek. Zowel in eigen land als in buurland België bezoeken Nederlanders graag een stad. Grote Duitse steden naast Berlijn zoals Düsseldorf en Frankfurt zijn eveneens populair. Naast citytrips zag Secret Escapes dat Nederlanders ook graag kiezen voor luxe wellnesshotels. Gaan we verder weg? Dan gaat de reis vaak naar Italië of Thailand.

Trefwoorden: reisbranche, touroperators, aanbiedingen, exclusieve vakanties

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.