Geplaatst op: 18-05-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Keukenhof trekt weer meer dan miljoen bezoekers

Keukenhof trekt weer meer dan miljoen bezoekers
De Keukenhof sluit het seizoen 2016 af met 1,1 miljoen bezoekers. Zij waardeerden de bloemententoonstelling met een 8,9. Daarmee is de waardering weer terug op het niveau van 2014 na een minder 2015 met een 8,7.

Het lentepark is tevreden over dit resultaat. "2016 is het derde jaar achtereen dat Keukenhof meer dan 1 miljoen bezoekers trok. Het prachtige, koele voorjaar zorgde voor 8 weken volle bloei", stelt het park in een persbericht.

Meer jongeren
Het stijgende bezoekersaantal van Keukenhof is onder andere het gevolg van meer jongere bezoekers. Zij beleven Keukenhof steeds meer als een trendy park voor een leuke dag uit tussen de bloemen.

Meer bezoekers uit Frankrijk en Amerika
Bezoekers kwamen uit meer dan 100 landen. Vooral het bezoek uit Frankrijk en Amerika nam toe. Opkomende markten blijven China en Zuidoost Azië.

200.000 bezoekers met openbaar vervoer
Ondanks het grote aantal bezoekers verliep de verkeersstroom rondom Keukenhof dit seizoen goed. In 2016 heeft Keukenhof samen met haar partner Arriva meer dan 200.000 bezoekers met het Openbaar Vervoer laten reizen.

Thema 2017
Het Keukenhof thema voor 2017 is Dutch Design en sluit daarmee aan op het themajaar van NBTC. Keukenhof verwacht met Dutch Design inspirerende evenementen toe te voegen aan het bloemenpark, samen met nieuwe partners.
Trefwoorden: attracties, evenementen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.