Sociaal Fonds Recreatie krijgt nieuwe naam: KIKK
Met het merk KIKK willen het fonds het imago van SFRecreatie laten aansluiten op de uitstraling van de sector. Daarnaast werd er in het onderzoek gevraagd naar de aantrekkelijke aspecten van werken in de sector. Medewerkers noemde daarop spontaan de goede (vakantie)sfeer die er heerst in de sector en ‘het mensen naar de zin maken’. Deze twee aspecten vormen de basis voor KIKK!
Over het Sociaal Fonds Recreatie
De stichting Sociaal Fonds Recreatie (SFRecreatie) heeft als doel het financieren, subsidiëren en ontwikkelen van activiteiten die gericht zijn op het zo goed mogelijk functioneren van de sector. Deze activiteiten zijn vooral gericht op opleiden & ontwikkeling en arbeidsmarkt & arbeidsvoorwaarden. De Stichting Sociaal Fonds Recreatie (SFRecreatie) vertegenwoordigt de sectoren verblijfsrecreatie (campings, bungalowparken en groepsaccommodaties) en zwembaden. Het bestuur van SFRecreatie bestaat uit vertegenwoordigers namens werkgevers (RECRON) en werknemers (FNV Recreatie, CNV Vakmensen en FNV Publiek Belang). Bij SFRecreatie zijn ruim 1.600 bedrijven aangesloten waar in het hoogseizoen ruim 31.000 werknemers werken.