Geplaatst op: 23-05-2016 Auteur: Ton Vermeulen NRIT Media
Sociaal Fonds Recreatie krijgt nieuwe naam: KIKK
De stichting Sociaal Fonds Recreatie
krijgt een nieuwe naam: KIKK. Uit onderzoek onder medewerkers en
ondernemers in de recreatiesector bleek dat er behoefte is aan meer
zichtbaarheid van het Sociaal Fonds Recreatie als centrale
informatiebron.
Met het merk KIKK willen het fonds het
imago van SFRecreatie laten aansluiten op de uitstraling van de
sector. Daarnaast werd er in het onderzoek gevraagd naar de
aantrekkelijke aspecten van werken in de sector. Medewerkers noemde
daarop spontaan de goede (vakantie)sfeer die er heerst in de sector
en ‘het mensen naar de zin maken’. Deze twee aspecten vormen de
basis voor KIKK!
Over het Sociaal Fonds Recreatie
De stichting Sociaal Fonds Recreatie
(SFRecreatie) heeft als doel het financieren, subsidiëren en
ontwikkelen van activiteiten die gericht zijn op het zo goed mogelijk
functioneren van de sector. Deze activiteiten zijn vooral gericht op opleiden & ontwikkeling en arbeidsmarkt & arbeidsvoorwaarden. De Stichting Sociaal Fonds Recreatie
(SFRecreatie) vertegenwoordigt de sectoren verblijfsrecreatie
(campings, bungalowparken en groepsaccommodaties) en zwembaden. Het
bestuur van SFRecreatie bestaat uit vertegenwoordigers namens
werkgevers (RECRON) en werknemers (FNV Recreatie, CNV Vakmensen en
FNV Publiek Belang). Bij SFRecreatie zijn ruim 1.600 bedrijven
aangesloten waar in het hoogseizoen ruim 31.000 werknemers werken.
Door de fusie van Landal GreenParks en Roompot verhuist een groot deel van de kantoormedewerkers van Zwolle, Den Haag, Uithoorn en Goes naar Amsterdam. Zo´n 300 medewerkers werken vanuit één internationaal hoofdkantoor aan de Wibautstraat en vormen een internationale hub voor kantoren en parken.
Reisorganisatie Better Places presenteert deze week haar impactrapport over 2024. Ondanks flinke inspanningen om haar reizen duurzamer te maken, is het doel om de CO?-uitstoot per reiziger jaarlijks met 5% te verminderen ten opzichte van 2019 niet gehaald.
Na dertien jaar van planning en voorbereiding opent Center Parcs op 20 juni 2025 haar allereerste vakantiepark in Scandinavië. et resort verwacht jaarlijks 450.000 overnachtingen en 25.000 dagbezoekers, wat een economische impuls zal geven aan de regio Nordals.
De betaalbaarheid van autorijden staat onder druk. Steeds meer mensen hebben moeite de stijgende kosten voor hun autogebruik te betalen. De auto is het meest gebruikte vervoermiddel naar vakantielocaties.
Aanstaande maandag dient het kortgeding van KLM Groep, Delta Air Lines, Corendon, easyJet en TUI tegen de Nederlandse overheid om ervoor te zorgen dat Nederland verbonden blijft met de rest van de wereld via Schiphol. Met andere woorden, deze bedrijven willen het plafond van maximaal 478.000 vluchten van en naar Schiphol van tafel.
KLM ontving op 10 april 30 meiden van basisschool de Regenboog Tochtwaard uit Alkmaar bij E&M (Engineering & Maintenance). KLM deed namelijk mee aan Girls’Day ‘25, een landelijk initiatief van VHTO waarbij verschillende bedrijven hun deuren openzetten om jonge meiden kennis te laten maken met techniek, bèta en IT.
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.