Geplaatst op: 02-06-2016

Arnhem gaststad Nationaal Congres Citymarketing

Arnhem gaststad Nationaal Congres Citymarketing
Volgende week maandag is Arnhem de gaststad voor de negende editie van het Nationaal Congres Citymarketing. Het thema is dit jaar de binnenstad.


Het programma heeft drie keynotes. Rick Riezebos praat over de merk-waardige stad, Hans Oostendorp praat u bij over het onderzoek Citymarketing 2016 van Necker van Naem/Binnenlands Bestuur en Zef Hemel sluit met zijn speech Beyond Citymarketing de dag af. In de middag kunnen de deelnemers kiezen uit zeven verschillende themasessies die in twee ronden worden gegeven.


De merk-waardige stad

De keynote van Riezebos zal gaan over de merk-waardige stad. Steden kunnen vaak nog veel leren over hoe je je als merk moet profileren. Bij city branding gaat het niet alleen om een goed product, maar ook om het verleiden van de bewoners, bezoekers en bedrijven. Maar hoe zet je nu precies je stad als merk op de kaart? En wat is de typische dynamiek van een stadsmerk dat een regulier merk niet heeft? Als je als stad, streek, regio of land het verschil wilt maken is denken vanuit je brand een must.


Beyond Citymarketing

Zef Hemel is een spreker in hart en nieren; hij gaf lezingen over stedenbouw over de hele wereld. Tijdens zijn keynote speech Beyond Citymarketing illustreert hij hoe je een stap verder kan gaan en op een strategische, sociale en duurzame manier met aansprekende evenementen stadsontwikkeling bedrijven.


Stadssafari

Voor het congres écht van start gaat organiseert het NCC in samenwerking met gastgemeente Arnhem een zestal boeiende stadssafari’s. Neem onder andere een kijkje achter de schermen bij Building 026, voor het Fashion & Design festival omgetoverd tot PLINT26, snuif de Arnhemse cultuur op in cultuurkwartier Rozet, of maak een rondleiding door het spectaculaire nieuwe station.


Nationale Citymarketing Trofee

Het NCC zou het NCC niet zijn, zonder de uitreiking van de prestigieuze Nationale Citymarketing Trofee. Dit jaar wordt deze trofee voor de zevende keer uitgereikt aan de twee beste citymarketinggemeenten van Nederland. In de categorie boven 100.000 inwoners zijn Rotterdam, Den Haag en Eindhoven genomineerd. In de categorie tot 100.000 inwoners zijn Helmond, Kampen en Goeree-Overflakkee de genomineerde gemeenten.


Aanmelden

Voor meer informatie over het programma, sprekers, aanmelden en de Nationale Citymarketing Trofee kijkt u op: www.nationaalcongrescitymarketing.nl. Deelname aan het congres kost € 250.

Link: http://www.nationaalcongrescitymarketing.nl/programma/
Topics:Marketing
Trefwoorden: congressen, citymarketing

CELTH





||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Wie wonnen de Columbus Travel Awards?
Op 2 december zijn de jaarlijkse Columbus Travel Awards uitgereikt aan organisaties en personen die zich inzetten voor een betere wereld voor reizigers én de lokale bevolking. Winnaars zijn Koning Aap & Shoestring, Stippl, hetkanWEL en Noorwegen.
03/12/24
Vakantiehuisjes steeds vaker duurzaam gerenoveerd
Steeds meer vakantiehuisjes worden op een duurzame manier gerenoveerd en hebben daardoor minder negatieve impact op het milieu.
02/12/24
Tijd vage duurzaamheidsclaims is voorbij
De speech van ACM-directeur Consumenten Edwin van Houten over toezicht op duurzaamheidsclaims bij het Nationaal Sustainability Congres laat ook zijn visie zien op de toekomst. De tijd van vage duurzaamheidsclaims lijkt voorbij.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.