Geplaatst op: 02-06-2016

Arnhem gaststad Nationaal Congres Citymarketing

Arnhem gaststad Nationaal Congres Citymarketing
Volgende week maandag is Arnhem de gaststad voor de negende editie van het Nationaal Congres Citymarketing. Het thema is dit jaar de binnenstad.


Het programma heeft drie keynotes. Rick Riezebos praat over de merk-waardige stad, Hans Oostendorp praat u bij over het onderzoek Citymarketing 2016 van Necker van Naem/Binnenlands Bestuur en Zef Hemel sluit met zijn speech Beyond Citymarketing de dag af. In de middag kunnen de deelnemers kiezen uit zeven verschillende themasessies die in twee ronden worden gegeven.


De merk-waardige stad

De keynote van Riezebos zal gaan over de merk-waardige stad. Steden kunnen vaak nog veel leren over hoe je je als merk moet profileren. Bij city branding gaat het niet alleen om een goed product, maar ook om het verleiden van de bewoners, bezoekers en bedrijven. Maar hoe zet je nu precies je stad als merk op de kaart? En wat is de typische dynamiek van een stadsmerk dat een regulier merk niet heeft? Als je als stad, streek, regio of land het verschil wilt maken is denken vanuit je brand een must.


Beyond Citymarketing

Zef Hemel is een spreker in hart en nieren; hij gaf lezingen over stedenbouw over de hele wereld. Tijdens zijn keynote speech Beyond Citymarketing illustreert hij hoe je een stap verder kan gaan en op een strategische, sociale en duurzame manier met aansprekende evenementen stadsontwikkeling bedrijven.


Stadssafari

Voor het congres écht van start gaat organiseert het NCC in samenwerking met gastgemeente Arnhem een zestal boeiende stadssafari’s. Neem onder andere een kijkje achter de schermen bij Building 026, voor het Fashion & Design festival omgetoverd tot PLINT26, snuif de Arnhemse cultuur op in cultuurkwartier Rozet, of maak een rondleiding door het spectaculaire nieuwe station.


Nationale Citymarketing Trofee

Het NCC zou het NCC niet zijn, zonder de uitreiking van de prestigieuze Nationale Citymarketing Trofee. Dit jaar wordt deze trofee voor de zevende keer uitgereikt aan de twee beste citymarketinggemeenten van Nederland. In de categorie boven 100.000 inwoners zijn Rotterdam, Den Haag en Eindhoven genomineerd. In de categorie tot 100.000 inwoners zijn Helmond, Kampen en Goeree-Overflakkee de genomineerde gemeenten.


Aanmelden

Voor meer informatie over het programma, sprekers, aanmelden en de Nationale Citymarketing Trofee kijkt u op: www.nationaalcongrescitymarketing.nl. Deelname aan het congres kost € 250.

Link: http://www.nationaalcongrescitymarketing.nl/programma/
Topics:Marketing
Trefwoorden: congressen, citymarketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.
16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.