Geplaatst op: 03-06-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Hotel Jaz in the City Amsterdam spectaculair geopend

Hotel Jaz in the City Amsterdam spectaculair geopend
Gisteren is muziekhotel Jaz Amsterdam officieel geopend. Het hotel is gevestigd naast de Amsterdam ArenA en de Ziggo Dome en heeft in mum van tijd een cultstatus bereikt. Jaz Amsterdam is onderdeel van de Steigenberger Hotel Group en is het eerste van een nieuw label. In 2020 wil de keten tien muziekhotels hebben.


Jaz Amsterdam is ontworpen door muziekliefhebbers voor muzikale visionairs, het ritme van de stad staat centraal in de eigenzinnige stijl of soundtrack van het hotel. Jaz Amsterdam vertegenwoordigt het derde merk van de internationale Steigenberger Hotel Group.


Het hotel

Het hotel omvat 247 Superior-kamers, 11 rockstarwaardige suites, een café-restaurant met de aansprekende naam Rythems Bar&Kitchen, een spa- en fitness en drie meeting area’s. De standaard kamers zijn 26 m² groot en beschikken over state-of-the-art technologie met goed soundsystem, gratis wifi en een regendouche. Bij de kamerprijs zijn ontbijt en relaxercise inbegrepen. Een standaardkamer kost gemiddeld € 157,50, een suite € 262,50 per nacht. Jaz Amsterdam is het eerste hotel volgens het Jaz in the City concept, dat de music scene en culturele lifestyle van een stad op artistieke wijze samenbrengt. In Amsterdam betekent dat een directe verbinding met het Ziggo Dome, lokale kunst aan de muren en de Rhythms Bar met podium voor in house optredens.


Steigenberger Hotel Group

Jaz in the City is onderdeel van de Steigenberger Hotel Group. Dit Duitse hotelbedrijf bestaat uit 117 hotels op drie continenten en 25 hotels in aanbouw of in ontwikkeling. Iconische hotels als Steigenberger Frankfurter Hof en Steigenberger Parkhotel Düsseldorf zijn trotse vertegenwoordigers van de groep. InterCityHotel is het label voor het middensegment, met 38 hotels in stadscentra en op luchthavens. Jaz in the City is het nieuwste creatieve concept, waarvan het eerste in november 2015 in Amsterdam opende. Een tweede staat in de planning: Jaz Stuttgart opent begin 2017, het doel is om tien Jaz hotels te hebben in 2020


Optredens op steiger

De spectaculaire onthulling en lancering van een virale campagne om de opening aan te kondigen, geregisseerd door creatief bureau Jung van Matt, zorgde mede voor een succesvolle opkomst en een legendarisch feest. Na een knallende entree was de avond gevuld met bijzondere optredens en verschillende dans- en muziekshows op een steiger die speciaal voor de avond was geïnstalleerd.


Built by music

"Vandaag is een geweldige dag”, aldus Puneet Chhatwal, CEO van Steigenberger Hotels AG. "Het is de dag waarop we Jaz Amsterdam officieel verwelkomen als nieuw lid van onze Steigenberger familie.” Daarbij was hij vol lof over het personeel van het hotel: "Sinds de soft opening in november 2015 heeft het Jaz team uitstekende prestaties neergezet.

Hasan Yigit, Vice President of Jaz Hotel GmbH, voegt toe: het belangrijkste concept van het openingsevenement is built by music. Ons team bestaat uit een drummer, een componist, een stagemanager, een choreograaf en onze bandleider Joost. Deze mensen zijn allemaal gepassioneerde hoteliers en zijn volledig in tune met de wensen van onze gasten.”

Topics:Horeca
Trefwoorden: hotels, muziek

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.