Geplaatst op: 03-06-2016

JAM en NHTV starten online uitzendbureau voor studenten

JAM en NHTV starten online uitzendbureau voor studenten
Steeds meer studenten hebben naast hun studie een bijbaan om de stijgende studiekosten te kunnen betalen. Vaak vinden studenten werk in de plaatselijke horeca of in de supermarkt. Zonde van hun talent en de kennis die ze tijdens hun studie opdoen. NHTV Breda en de startup JAMwerkt.nl hebben de handen ineengeslagen om hier verandering in te brengen door te starten met JAM@NHTV.


Het doel is om studenten de mogelijkheid te bieden om studiegerichte werkervaring op te doen, waar ze direct hun theoretische kennis kunnen toepassen. Daarnaast willen ze bedrijven de mogelijkheid bieden om op elk moment van de dag studenten met kennis van de sector in te huren, voor een of meerdere dagen.


Vraag en aanbod op één platform

Dit doel sluit goed aan bij hetgeen JAMwerkt.nl nu al doet voor jongeren. JAM heeft al een online platform ontwikkeld dat studenten de mogelijkheid geeft om betaalde werkervaring op te doen bij bedrijven uit hun eigen regio. Bedrijven zien een agendaoverzicht van beschikbare studenten en kunnen op elk moment van de dag zelf kiezen welke student(en) zij willen inhuren voor ondersteunende werkzaamheden. "Dit concept is in het zuiden van Noord-Brabant al erg succesvol en hiermee kunnen we onze studenten ook de mogelijkheid bieden om studiegerichte, betaalde werkervaring op te laten doen naast hun studie. Een ideale combinatie dus.”, aldus Frank Peters (NHTV).


Studenten zijn snel van toegevoegde waarde

Doordat de studenten al beschikken over kennis van de branche, kunnen ze snel ingewerkt worden en zo van toegevoegde waarde zijn voor bedrijven. Via www.jam-nhtv.nl kunnen bedrijven een gratis account aanmaken, waarmee ze op elk moment van de dag studenten kunnen inhuren. "Eigenlijk werkt het als een soort Booking.com, maar dan voor het inhuren van tijdelijke krachten”.


JAM@NHTV is kortom een online platform waarmee zowel Nederlandse als buitenlandse studenten via een online tool hun beschikbaarheid kunnen doorgeven en zo ingehuurd kunnen worden door verschillende bedrijven uit de sector waarin ze worden opgeleid. "Dat is de studentenbijbaan van nu en daar geloven wij in”, aldus Ruud Schippers (mede-oprichter JAM@NHTV).

Topics:CELTH
Trefwoorden: studenten, bijbanen, tijdelijke arbeidskrachten

CELTH





||| Nieuws |||

30/01/25
Breda Marketing presenteert jaarplan 2025: Toegepaste technologie en creativiteit centraal
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...