Geplaatst op: 03-06-2016

JAM en NHTV starten online uitzendbureau voor studenten

JAM en NHTV starten online uitzendbureau voor studenten
Steeds meer studenten hebben naast hun studie een bijbaan om de stijgende studiekosten te kunnen betalen. Vaak vinden studenten werk in de plaatselijke horeca of in de supermarkt. Zonde van hun talent en de kennis die ze tijdens hun studie opdoen. NHTV Breda en de startup JAMwerkt.nl hebben de handen ineengeslagen om hier verandering in te brengen door te starten met JAM@NHTV.


Het doel is om studenten de mogelijkheid te bieden om studiegerichte werkervaring op te doen, waar ze direct hun theoretische kennis kunnen toepassen. Daarnaast willen ze bedrijven de mogelijkheid bieden om op elk moment van de dag studenten met kennis van de sector in te huren, voor een of meerdere dagen.


Vraag en aanbod op één platform

Dit doel sluit goed aan bij hetgeen JAMwerkt.nl nu al doet voor jongeren. JAM heeft al een online platform ontwikkeld dat studenten de mogelijkheid geeft om betaalde werkervaring op te doen bij bedrijven uit hun eigen regio. Bedrijven zien een agendaoverzicht van beschikbare studenten en kunnen op elk moment van de dag zelf kiezen welke student(en) zij willen inhuren voor ondersteunende werkzaamheden. "Dit concept is in het zuiden van Noord-Brabant al erg succesvol en hiermee kunnen we onze studenten ook de mogelijkheid bieden om studiegerichte, betaalde werkervaring op te laten doen naast hun studie. Een ideale combinatie dus.”, aldus Frank Peters (NHTV).


Studenten zijn snel van toegevoegde waarde

Doordat de studenten al beschikken over kennis van de branche, kunnen ze snel ingewerkt worden en zo van toegevoegde waarde zijn voor bedrijven. Via www.jam-nhtv.nl kunnen bedrijven een gratis account aanmaken, waarmee ze op elk moment van de dag studenten kunnen inhuren. "Eigenlijk werkt het als een soort Booking.com, maar dan voor het inhuren van tijdelijke krachten”.


JAM@NHTV is kortom een online platform waarmee zowel Nederlandse als buitenlandse studenten via een online tool hun beschikbaarheid kunnen doorgeven en zo ingehuurd kunnen worden door verschillende bedrijven uit de sector waarin ze worden opgeleid. "Dat is de studentenbijbaan van nu en daar geloven wij in”, aldus Ruud Schippers (mede-oprichter JAM@NHTV).

Topics:CELTH
Trefwoorden: studenten, bijbanen, tijdelijke arbeidskrachten

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.