Pleisureworld presenteert handboek Innovatie in Marketing

Sandy Troost van Oeveren van Camping Julianahoeve in Renesse heeft het eerste exemplaar van het handboek Innovatie in Marketing in ontvangst genomen. Zij kreeg dit praktische handboek voor recreatieondernemers uit handen van auteur Hans van Leeuwen, trendwatcher en adviseur van Pleisureworld.
Van Leeuwen heeft het nieuwe handboek
geschreven om ondernemers op weg te helpen met direct toepasbare
marketing- en internetkennis, speciaal gericht op de
recreatiebranche. Susanne Giesbers, recreatie- en marketingadviseur
bij Pleisureworld, leverde als marketingspecialist eveneens een
waardevolle bijdrage. Pleisureworld organiseert in het voetspoor van het boek ook een Masterclass Innovatie in Marketing. Het handboek Innovatie in Marketing
telt ruim tweehonderd pagina’s vol met links naar de praktijk
waarmee marketeers hun marketingplannen beter kunnen uitvoeren.
Ondernemers hebben behoefte aan praktische handvatten
Pleisureworld ziet als kenner van de recreatiebranche dat er behoefte is aan praktische houvast. "Er gebeurt zoveel op het internet dat het voor veel recreatieondernemers niet meer bij te houden is”, aldus Hans van Leeuwen. "Het is alweer meer dan vijf jaar geleden dat wij ruim zeshonderd recreatieondernemers dankzij onze cursus ‘Best Marketeer’ hebben geholpen met de eerste stappen op het internet en met geautomatiseerde systemen voor online boekingen en ticketverkoop. De consument kon voor het eerst een kaartje kopen op internet, een vakantie boeken en direct betalen. Sindsdien is er veel veranderd. De tijd van de folder komt niet meer terug.”
Over het handboek ‘Innovatie in Marketing’
Het handboek is te bestellen op www.pleisureworld.nl voor € 199,95 (exclusief verzend- en administratiekosten).