Geplaatst op: 21-06-2016
Auteur: Marc Gerlings

Reismerken spelen in op veiligheidsgevoel met verzekering

Reismerken spelen in op veiligheidsgevoel met verzekering
Reisorganisatie Thomas Cook met de merken Neckermann Reizen en Vrij Uit autovakanties biedt samen met Europeesche verzekeringen de allrisk annuleringsverzekering aan waarmee vakantiegangers zelf kunnen bepalen om welke reden ze hun reis willen annuleren.

Vakantiebestemmingen als Turkije en Griekenland zijn op dit moment veilig maar mensen zijn vaak terughoudend met het boeken naar deze landen door de mediaberichten over onrusten, aanslagen en vluchtelingen. Hiervoor is de allrisk annuleringsverzekering ontwikkeld. 

Met deze ben je namelijk gedekt wanneer de situatie op je bestemming verslechtert. Maar ook als je een reis hebt geboekt naar een natuurpark en het natuurpark is door bosbranden onverwacht niet meer bereikbaar. De verzekering is bij te boeken tijdens het reserveren van de vakantie op de websites van Neckermann.nl en Vrijuit.nl , telefonisch of via chat met het Customer Contact Center.

Van 5,5% naar 7%
Een reguliere annuleringsverzekering kost 5,5% van de totale reissom. De kosten voor de allrisk annuleringsverzekering bedragen 7% en deze geeft 100% vergoeding indien geannuleerd wordt vanwege de bekende, reguliere redenen en 75% bij annulering naar aanleiding van onvoorziene redenen. "Met deze uitbreiding in verzekeringen komen wij tegemoet aan de wensen van onze klanten die op zoek zijn naar meer zekerheid”, aldus Toon Kessen, Ancillary manager van Thomas Cook Nederland.

De allrisk annuleringsverzekering is direct bij het boeken van de vakantie en tot zeven dagen na boeking, af te sluiten. Deze verzekering is telefonisch of via de chatfunctie te boeken bij elke reis naar alle verschillende vakantiebestemmingen van Neckermann Reizen en Vrij Uit. Binnen enkele dagen is dit ook direct boekbaar bij het afsluiten van een boeking via de websites.
Trefwoorden: reizen, verzekeren, verzekering

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...