Geplaatst op: 02-07-2016

Schiphol stapt met Lounge 2 een nieuwe wereld in

Schiphol stapt met Lounge 2 een nieuwe wereld in

Schiphol heeft vrijdagmiddag Lounge 2 geopend. Met de komst van de compleet vernieuwde lounge in het hart van de terminal speelt de luchthaven in op de veranderende behoeften en wensen van reizigers. Meer oog voor de menselijke maat, niet alleen voor volwassenen, maar ook voor kinderen.


De verbouwing van Lounge 2 is onderdeel van het Masterplan: een ingrijpende kwaliteitsverbetering van Schiphol om de capaciteit te vergroten en de efficiency en het comfort voor reizigers te verbeteren. Executive Vice President & Chief Commercial Officer van Schiphol Group André van den Berg: "We geven onze passagiers in het kader van 100 jaar Schiphol een prachtig cadeau. Het is een internationaal onderscheidende lounge geworden waar voor de reiziger niet één, maar zeven werelden open gaan.”


Zeven themawerelden

Lounge 2 is ingedeeld in zeven themawerelden waarin de reiziger centraal staat. Iedere themawereld biedt de reiziger beleving: van ‘Luxury’ tot ‘Family’ en van ‘Modern Dutch’ tot ‘Care & Wellness’. Midden op het centrale plein hangt een grote ‘levende’ klok (ontworpen door Maarten Baas) waar een man in werkkledij voortdurend bezig is de wijzers op tijd te krijgen en te houden. Echte bomen, verzonken in de vloer, ondersteunen het pleingevoel. In de Family World staat onder andere een groot kleurrijk speelvliegtuig waar kinderen zich heel even piloot kunnen voelen. Van den Berg: "We zijn er samen met onze partners in geslaagd in een beperkte ruimte een unieke beleving neer te zetten. Het is een plek geworden waar reizigers zelf de hoofdrol spelen. Waar je met een glimlach op je gezicht je reis begint of vervolgt. Daar ben ik erg trots op.”



Vertrekkende passagiers overzien bij binnenkomst alle zeven werelden in één oogopslag. Elke themawereld kenmerkt zich door eigen materiaalgebruik, design en is voorzien van bijpassende services, zoals zitgebieden, horecagelegenheden en winkels. Voor de inrichting is voornamelijk gebruik gemaakt van duurzame materialen zoals houtwerk met het FSC-keurmerk en ledverlichting van Philips Lighting in samenwerking met ENGIE Services.


Europe’s Preferred Airport

De ambitie van Schiphol Group is om de luchthaven Schiphol te ontwikkelen tot Europe’s Preferred Airport: de voorkeursluchthaven voor reizigers, airlines en logistieke dienstverleners. Jaarlijks reizen ruim 15 miljoen mensen via Lounge 2. Meer dan de helft (61%) hiervan stapt over op Schiphol. Voor de overige reizigers is Schiphol het startpunt van hun reis. Door de verbouwing is er ongeveer 20% aan winkel- en horecaruimte bijgekomen. De totale oppervlakte op de eerste en tweede verdieping van Lounge 2 is nu ca.16.000 m2.







Trefwoorden: luchtvaart, luchthavens, beleving, comfort

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.