Geplaatst op: 04-07-2016

Welcome 2016 stelt gastbeleving in toerisme en recreatie centraal

Welcome 2016 stelt gastbeleving in toerisme en recreatie centraal
Foto: Welcome 2016 / Monkey Business Images

Evenementenhal Gorinchem staat op 14, 15 en 16 november 2016 in het teken van de tweede editie van Welcome. De vakbeurs verbindt recreatie, verblijfsaccommodatie, horeca en de zakelijke sector met elkaar door gastbeleving centraal te stellen. Zo’n 7.000 ondernemers komen op de beursvloer bijeen om te inspireren, te netwerken en zaken te doen.

Welcome 2016 richt zich op de segmenten recreatie, verblijfsaccommodatie, horeca en de zakelijke sector omdat zij allemaal de gemeenschappelijk deler hebben dat het om gastbeleving draait. Om een zo sterk mogelijke beurs neer te zetten, wordt Welcome gedragen en mede georganiseerd door exposanten, bezoekers en mediabedrijven die weten waar de behoeften en wensen van uit de markt liggen.

Ontbijt en netwerkdiner en -borrel
De eerste beursdag worden de exposanten om 8.30 uur uitgenodigd voor een ontbijt en een welkomstwoord alvorens de beurs officieel wordt geopend. Op de tweede beursdag wordt om 18.00 uur een netwerkdiner en -borrel georganiseerd voor de exposanten en genodigde gasten.

Zwembadplaza
Gastbeleving staat tijdens Welcome centraal. Dit komt terug in de aankleding van de beurs en de themapleinen, zoals het Zwembadplaza met live zwembad. Ook valt er heel wat te beleven in het beursprogramma met demonstraties, masterclasses en proeverijen.

Partnership met Pleisureworld
Welcome heeft een partnership met Pleisureworld die onder andere invulling geeft aan het kennisprogramma. Pleisureworld vertaalt trends en ontwikkelingen in recreatie en vrije tijd naar concrete inzichten en marktkansen en helpt ondernemers om deze door te vertalen naar visies, strategieën en innovatieconcepten.

Openingstijden Welcome 2016
De openingstijden van Welcome 2016: dagelijks tussen 10.00 tot 18.00 uur.

Meer beursinformatie en/of aanmelden als exposant: www.evenementenhal.nl/welcome.

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...