Wie bezoeken de Metropoolregio Amsterdam, wat zoeken ze er en wat vinden ze ervan?

Amsterdam Marketing laat elke vier jaar een groot toeristenonderzoek uitvoeren in de hele Metropool Amsterdam. Het onderzoek is uitgevoerd onder een representatieve steekproef van maar liefst 12.000 respondenten uit verschillende landen wereldwijd en laat zien wie de bezoekers zijn, wat ze besteden, doen en vinden van Amsterdam en de regio.
Het onderzoek geeft een goed beeld van zowel de Nederlandse en internationale toerist die Nederland bezoekt en enorm veel aanknopingspunten voor bedrijven en marketingorganisaties die ook de focus op de internationale toerist hebben gericht.
Waar komen de toeristen vandaan?
Amsterdam trekt vooral internationale bezoekers aan (83%), terwijl in de Metropoolregio vaker Nederlanders te vinden (58%). Voor de hele Metropool Amsterdam geldt dat ruim ...
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
Recreatie & Toerisme | |||
Vrijetijdstudies | |||
Toegang zonder inloggen | |||
€ 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |