Geplaatst op: 15-07-2016
Auteur: Marc Gerlings

Holland klompen, molens? Nee superjachten!

Holland klompen, molens? Nee superjachten!
Foto: HISWA Holland Yachting Group
Klompen, molens? Nee, superjachten en reparatie van jachten daar is in de welvarende kringen in de wereld Nederland bekend om. Recentelijk werd bekend dat meerdere werven die zich in de grote jachten specialiseren uitbreiden en productiefaciliteiten bouwen. De campagne die inspeelt op de bijzondere positionering van vakmanschap, innovatie verbonden aan Nederland draagt bij aan imago en groei.

37% groei
Uit cijfers van de HISWA van 2015 blijkt dat afgelopen jaar 22 superjachten werden afgeleverd. Dat betekent een groei van 37% ten opzichte van 2014. De waarde van de jachten is enorm, 22 jachten leveren € 1,18 miljard. Deze kleine industrie maar beeldvormend voor Nederland verwacht waarschijnlijk nog meer groei gezien de forse investeringen dit jaar in extra productiefaciliteiten zoals nieuwe hallen.

Typisch Hollands
Internationaal draagt de campagne van het samenwerkingsverband van bedrijven bij aan de typisch Hollandse positionering. Jeroen Sirag, export manager van de HISWA Holland Yachting Group over de campagne Think Yachts, Think Holland: "De campagne startte begin 2014 en heeft als doel de 40 Nederlandse bedrijven sterker te positioneren op internationale markten om zo de export te bevorderen. De campagne kent drie pijlers; ambacht, innovatie en creativiteit. Wij zorgen ervoor dat de diverse doelgroepen overwegen een superjacht of aanverwante producten aan te schaffen, eerst denken aan Nederland. Ik ben ervan overtuigd dat het Nederlandse superjachtcluster wereldwijd leider blijft in de komende jaren.”

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...