Jurriaan de Mol verruilt RBT KAN voor NBTC Holland Marketing

Jurriaan de Mol verlaat na 13 jaar het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen om een
nieuwe functie te aanvaarden bij NBTC Holland Marketing. De Mol (1959) is (mede) verantwoordelijk geweest voor de oprichting van het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN) in 2003.
Alvorens hij bij RBT KAN aan de slag ging, was Jurriaan de Mol werkzaam bij onder meer VVV Rotterdam, KLM, Golden Tulip Hotels en Den Haag Marketing. Ook is hij verantwoordelijk voor de oprichting van de Liberation Route Europe, een route die verschillende gedenkplaatsen uit de Tweede Wereldoorlog in Europa aan elkaar verbindt. De Mol en zijn team zijn verder verantwoordelijk voor de campagne Made in Arnhem, het Convention Bureau Gelderland, Spannendegeschiedenis.nl en de campagne Gelderland levert je mooie streken. In 2015 richtte RBT KAN de business unit Visit Veluwe op om zo de toeristische marketing van de Veluwe vorm te geven.
Het (inter)nationale werkveld en de
marketingstrategie HollandCity hebben hem enthousiast gemaakt om zijn loopbaan
te vervolgen bij NBTC. Jurriaan de Mol: "NBTC heeft als doel het optimale
effect van internationaal toerisme voor Nederland te realiseren. Dat kan alleen
door met een groot aantal partners de bestemming Holland nog steviger op de
kaart te zetten en met deze partners een duurzame relatie aan te gaan en te
onderhouden. Voor dat laatste ga ik me samen met het team voor 100 procent
inzetten.”
Algemeen directeur Jos Vranken: "Ik ben verheugd over de aanstelling van
Jurriaan. Zijn grote en gevarieerde kennis en ervaring met betrekking tot de
sector, het (inter)nationale publiek-private werkveld en destinatiemarketing in
combinatie met zijn gedrevenheid, resultaatgerichtheid en bovenal bewezen en
aantoonbare effectiviteit, zijn van grote waarde voor de bestemming ‘Holland’,
onze partners en organisatie. Ik kijk met veel plezier uit naar onze samenwerking
en de wijze waarop hij de samenwerkingsrelaties met (inter)nationale partners
op- en uitbouwt.”
RBT KAN is trots op wat Jurriaan de Mol voor de regio Arnhem Nijmegen en de
Veluwe heeft gerealiseerd.
Zijn grote gevarieerde kennis en ervaring, zijn gedrevenheid in een (inter)nationaal publiek privaat
werkveld had een stimulerende en positieve werking op de vrijetijdseconomie in Gelderland.
Per 17 oktober start Jurriaan de Mol in de functie van directeur
Business Development & Operations bij
NBTC Holland Marketing.