Geplaatst op: 11-08-2016

Otravo neemt Country Manager België aan

Otravo neemt Country Manager België aan

Online reisorganisatie Otravo – bekend van merken als Vliegtickets.nl, Schipholtickets.nl en WTC timmert zowel in Nederland als in België aan de weg. Het bedrijf heeft een Country Manager aangenomen voor België, te weten Ingeborg Gillegot. Zij zal zich bezighouden met het uitbouwen van de reisorganisatie op de Belgische markt.


Marktexpansie België

Otravo, dat met het label Vliegtickets.be al bekend is in België, wil haar belang uitbreiden. Waar voorheen alle activiteiten vanuit Nederland werden uitgevoerd, zal de Belgische Ingeborg Gillegot een eigen team opzetten met aparte partners. Otravo heeft bij de invulling van de functie specifiek gekozen voor Ingeborg die uitgebreide kennis heeft van de Belgische markt. Hierdoor kunnen goede lokale samenwerkingspartijen worden gevonden en kan de dienstverlening worden geoptimaliseerd naar een next level. Ingeborg: "Otravo heeft internationale groeiambities, waaronder het vergroten van het marktaandeel in België. Om dit te kunnen verwezenlijken is het belangrijk dat onze diensten goed aansluiten op het lokale landschap. Door mijn ervaring en mijn kennis van de reisindustrie heb ik genoeg handvatten om hier invulling aan te geven.”


Over Ingeborg Gillegot

Ingeborg Gillegot heeft ruime ervaring in de reisbranche, onder andere als Area Manager East Africa bij Brussels Airlines, Director of Sales bij BMI Regional en Head of Commercial bij VLM Airlines. Ingeborg: "Ik ben heel ambitieus. Ik ben leergierig en zet graag dingen op de rails. Otravo is in volle bloei en groeiend. Het feit dat ik de mogelijkheid krijg om op mijn eigen manier richting te geven aan verdere expansie spreekt mij erg aan.” Zij heeft als doelstelling gekregen Otravo in België binnen een jaar neer te zetten als een solide bedrijf met een team van circa tien man en een eigen kantoor. Binnen vijf jaar moet Otravo een gedegen alternatief zijn voor traditionele Belgische reisorganisaties en bekend staan als betrouwbare online travel agency met top service en state of the art technology.


Internationale markt

Otravo, afgelopen december nog winnaar van de award ‘Innovative Entrepreneurship’, heeft onlangs haar eerste internationale overname gedaan. Afgelopen juli, kort nadat Waterland een belang kreeg in het bedrijf, nam zij de Scandinavische online reisorganisatie Flygstolen over. Begin 2016 werd Schipholtickets.nl al aan het portfolio toegevoegd.

Trefwoorden: reisbranche,

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...