Geplaatst op: 11-08-2016

Otravo neemt Country Manager België aan

Otravo neemt Country Manager België aan

Online reisorganisatie Otravo – bekend van merken als Vliegtickets.nl, Schipholtickets.nl en WTC timmert zowel in Nederland als in België aan de weg. Het bedrijf heeft een Country Manager aangenomen voor België, te weten Ingeborg Gillegot. Zij zal zich bezighouden met het uitbouwen van de reisorganisatie op de Belgische markt.


Marktexpansie België

Otravo, dat met het label Vliegtickets.be al bekend is in België, wil haar belang uitbreiden. Waar voorheen alle activiteiten vanuit Nederland werden uitgevoerd, zal de Belgische Ingeborg Gillegot een eigen team opzetten met aparte partners. Otravo heeft bij de invulling van de functie specifiek gekozen voor Ingeborg die uitgebreide kennis heeft van de Belgische markt. Hierdoor kunnen goede lokale samenwerkingspartijen worden gevonden en kan de dienstverlening worden geoptimaliseerd naar een next level. Ingeborg: "Otravo heeft internationale groeiambities, waaronder het vergroten van het marktaandeel in België. Om dit te kunnen verwezenlijken is het belangrijk dat onze diensten goed aansluiten op het lokale landschap. Door mijn ervaring en mijn kennis van de reisindustrie heb ik genoeg handvatten om hier invulling aan te geven.”


Over Ingeborg Gillegot

Ingeborg Gillegot heeft ruime ervaring in de reisbranche, onder andere als Area Manager East Africa bij Brussels Airlines, Director of Sales bij BMI Regional en Head of Commercial bij VLM Airlines. Ingeborg: "Ik ben heel ambitieus. Ik ben leergierig en zet graag dingen op de rails. Otravo is in volle bloei en groeiend. Het feit dat ik de mogelijkheid krijg om op mijn eigen manier richting te geven aan verdere expansie spreekt mij erg aan.” Zij heeft als doelstelling gekregen Otravo in België binnen een jaar neer te zetten als een solide bedrijf met een team van circa tien man en een eigen kantoor. Binnen vijf jaar moet Otravo een gedegen alternatief zijn voor traditionele Belgische reisorganisaties en bekend staan als betrouwbare online travel agency met top service en state of the art technology.


Internationale markt

Otravo, afgelopen december nog winnaar van de award ‘Innovative Entrepreneurship’, heeft onlangs haar eerste internationale overname gedaan. Afgelopen juli, kort nadat Waterland een belang kreeg in het bedrijf, nam zij de Scandinavische online reisorganisatie Flygstolen over. Begin 2016 werd Schipholtickets.nl al aan het portfolio toegevoegd.

Trefwoorden: reisbranche,

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...