Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-08-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Veel primeurs op Hiswa te water

Veel primeurs op Hiswa te water
OTTI Fotografie

De watersport mag dan vergrijzen maar dat betekent geenszins dat watersportbedrijven op hun lauweren rusten. In tegendeel; het aantal primeurs op de aanstaande Hiswa te water is met 65 nog nooit zo groot geweest. De nieuwe generatie bootbezitters wil meer gebruiksgemak en luxe aan boord, hecht aan duurzame technieken en wil zelf minimaal onderhoud plegen. In de nieuwste editie van Hiswa Magazine vertellen drie jachtbouwers hoe ze met die nieuwe werkelijkheid aan de slag zijn gegaan.


Onderhoudsarme materialen, eigentijdse en comfortabele interieurs en moderne digitale communicatiemiddelen spelen een hoofdrol in de jachtbouw van de toekomst. Jachthavens en werven bieden ook veel meer service aan eigenaren.


Meer echte vaarders

Van den Hoven Jachtbouw ziet gepensioneerde booteigenaren steeds meer plaatsmaken voor echte vaarders, ondernemende 45-plussers die wekenlang van huis zij en heel Europa als hun vaargebied zien. Zij stellen hoge eisen aan de kwaliteit en vormgeving van de boot.


Meer huur
Atlantic Yachts, die luxe zeiljachten bouwt, ziet een nieuwe generatie watersporters die steeds vaker kiest voor het huren van een zeilboot. De generatie die graag bezig is met poetsen en onderhoud wordt steeds kleiner. Ook zien ze steeds meer zeilers die met het hele gezin de wereld over varen. Dat stelt weer eisen aan de duurzaamheid van het gebruikte materiaal en bijvoorbeeld een werkplek voor de kinderen om huiswerk te maken.


Weinig onderhoud
Voor Aluqa Exclusie Boats was een onderhoudsarme boot het uitgangspunt voor hun nieuwe tendersloep. Zo bestaat de romp uit onderhoudsvrij aluminium, bedekt met een speciale anti-foulingfolie die tien jaar meegaat.

Blij met vele primeurs op de beurs

Beursmanager Michelle Jonker is erg blij met de vele primeurs op de Hiswa te water: "Uit de hoeveelheid primeurs blijkt dat veel watersportbedrijven bezig zijn met de toekomst en de HISWA te water zien als het juiste platform om hun innovaties op het gebied van boten, toebehoren en accessoires te tonen. Een aantal primeurs worden pas een paar dagen voor de beurs te water gelaten. Je ruikt de verf nog.”


Een greep uit de primeurs die zijn aangekondigd bij de zeilboten: Saffier 6.50 Cruise van Saffier, Najad 450CC van Najad, Salona 380 van Salona Yachts, Dehler 34 van Dehler yachts, 48 MkII van Hallberg-Rassy, X-Yachts komt met de X4, Beneteau komt met Oceanis 41.1 en Oceanis 38.1. Ook motorboten zijn volop vertegenwoordigd: Sargo 36 en Monte Carlo 6 van Nova yachting, Swift Trawler 30 van Beneteau, 35 E van Da Vinci, T-Liner Hybride van Botenservice Tatje, Boarncruiser Elegance 1300 Fly van de Boarnstream, Exailor 45 Cabrio Hybrid, Linssen Yachts komt met de Grand Sturdy 470 VT, Steeler NG57 van Steeler yachts, De Super Lauwersmeer Discovery Flybridge van Super Lauwersmeer, Majestic 1300 OC van Aquanaut, Bavaria E40 van Bavaria yachts en de PROboot 30 van Jansma yachts.


Hiswa te water

De HISWA te water vindt plaats van dinsdag 30 augustus tot en met zondag 4  september 2016 in Amsterdam Marina op de NDSM-werf. Openingstijden dagelijks van 10.00 – 18.00 uur.

Link: http://www.hiswatewater.nl/
Topics:Watersport
Trefwoorden: watersport, innovaties

CELTH



||| Nieuws |||

10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
10/04/25
Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt gepresenteerd
Vandaag is tijdens een LDA-Kennissessie de ‘Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt’ gepresenteerd. Deze wegwijzer biedt een overzicht van zowel voor de hand liggende als innovatieve methoden om bewonersprofijt te meten.
10/04/25
Exclusief voor leden
Kristel Baele: investeren in cultuur is investeren in vestigingsklimaat
Investeren in culturele broedplaatsen draagt bij aan het regionale vestigingsklimaat voor inwoners en bedrijven. Daar zijn destinatiemanagementorganisaties ook dagelijks mee bezig. Dat heeft de voorzitter van de Raad voor Cultuur Kristel Baele afgelopen weekend gezegd bij de opening van de nieuwe broedplaats 'Nesse' in de gemeente Terneuzen.
10/04/25
Exclusief voor leden
WTTC: Toerisme blijft wereldwijd sterk groeien en bijdragen aan welvaart en werkgelegenheid
Tegen de achtergrond van economische onzekerheid tonen de meest recente onderzoeken van de World Travel & Tourism Council (WTTC) aan dat de wereldwijde reis- en toerismesector dit jaar naar verwachting sterk zal groeien, waarmee het zijn rol als hoeksteen van grote wereldeconomieën bevestigt, aangezien reizigers naar verwachting meer dan ooit tevoren zullen uitgeven.
10/04/25
Exclusief voor leden
Burgers' Zoo neemt GaiaZOO over
Koninklijke Burgers’ Zoo neemt GaiaZOO in Kerkrade over. Door de overname, die op 1 juni 2025 officieel wordt bekrachtigd, bundelen twee toonaangevende Nederlandse dierentuinen hun krachten. Beide parken benadrukken hun gedeelde filosofie en waarden.
10/04/25
Dormio Group breidt internationaal uit
De Dormio Group heeft in Portugal Duna Parque overgenomen en breidt ook op Curaçao en in Europa uit. Dormio groeit daarmee van 41 naar 61 locaties.
10/04/25
Exclusief voor leden
Meer kampeerders willen comfort en privacy op het toilet en onder de douche
Sinds begin 2024 is het aantal campings dat privé-sanitair aanbiedt met 20% gestegen, zo concludeert campingspecialist ACSI na de jaarlijkse inventarisatie van bijna 10.000 campings in heel Europa. Bij ruim 1 op de 10 campings is het nu mogelijk om een eigen douche en toilet te reserveren, waarbij Nederland de boventoon voert.
10/04/25
Exclusief voor leden
Plopsa Group gaat voor één merknaam
De Plopsa Group heeft bekendgemaakt dat twee van haar grote themaparken een nieuwe naam krijgen. Holiday Park in Duitsland zal voortaan door het leven gaan als Plopsaland Deutschland, terwijl Plopsa Coo in de Belgische Ardennen de naam Plopsaland Ardennes krijgt. Deze naamsveranderingen zijn onderdeel van een bredere Europese groeistrategie van Plopsa.

||| Agenda |||

12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...