Geplaatst op: 09-09-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Hoe ziet de toekomst van de vaste gast er uit?

Hoe ziet de toekomst van de vaste gast er uit?

Op dinsdag 27 september organiseren CELTH en NRIT Media samen een Live Sessie over de toekomst van de vaste gast. Het wordt een inspirerende bijeenkomst waar we vanuit de unieke kennis die we hebben over de vaste gast van vandaag vooral kijken naar de toekomst van de vaste gast.


We zijn die middag te gast bij Allurepark De Krakeling in Zeist waar vaste gasten naast toeristische gasten, camperaars en huurders van chalets zorgen voor een uitgebalanceerde bedrijfsvoering. We sluiten de middag af met een rondleiding op dit bedrijf en een borrel. Deelname aan de Live Sessie kost slechts € 49,95 (ex. BTW). Hier kun je het programma bekijken en inschrijven.


Van lelijk meisje tot kroonjuweel

Directe aanleiding voor het organiseren van deze Live Sessie is het unieke onderzoek van CELTH naar de Nederlandse vaste gast. De resultaten waren opmerkelijk, het lelijkste meisje uit de klas bleek een kroonjuweel te zijn. Zo wordt maar liefst 20% van alle vakantie-overnachtingen van Nederlanders doorgebracht in een eigen vakantie-accommodatie. Die 1 miljoen vaste gasten besteden jaarlijks 2,2 miljard euro in ons land. Dat is meer dan bestedingen door toeristische kampeerders of vakantiegangers die in een bungalow verbleven. Daarnaast geven vaste gasten ook relatief veel geld uit aan dagelijkse uitgaven en uitstapjes tijdens hun verblijf in eigen accommodatie en zijn dus ook voor de regio van economisch belang. Daarmee is de vaste gast de meest onderschatte doelgroep binnen het Nederlands toerisme en verdient dus jouw aandacht!


Verder lezen?

Op het NRIT Media Vrijetijdsplatform hebben we de afgelopen periode twee artikelen over dit onderzoek gepubliceerd.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kamperen, vaste gasten

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...