Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 26-08-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Libéma test online gastenplatform

Libéma test online gastenplatform

Libéma test op vakantiepark Dierenbos een online gastenplatform uit. Het platform van GuestCompass biedt up-to-date informatie en een direct contactpunt. De oude papieren informatiemap wordt nog niet in de prullenbak gegooid, die is onlangs vernieuwd.


Om gasten nog beter én op het juiste moment van relevante informatie te voorzien, is Vakantiepark Dierenbos een samenwerking aangegaan met GuestCompass. Dit bedrijf biedt technologische oplossingen voor de verblijfsrecreatie, met als doel de relatie tussen gast en vakantiepark persoonlijk te maken.


Met GuestCompass creëer je een persoonlijk gastenplatform. Om zo totale gastbeleving te bieden vanuit je eigen naam en merk, zowel face to face als online.


Wat is GuestCompass?

GuestCompass is een in-house platform om met de gast zowel voor als tijdens het verblijf online te communiceren. Het platform biedt de gast contact met de accommodatie, informatie over de accommodatie en over de omgeving. De informatie wordt samen volledig op maat gemaakt voor het vakantiepark. De aanwezige timer module zorgt ervoor dat de gast altijd de meest relevantie informatie als eerste te zien krijgt.


GuestCompass bij Dierenbos

Gasten die op het wifi-netwerk van Dierenbos inloggen, komen op een Dierenbos-welkomstpagina van waaruit ze kunnen doorklikken naar bijvoorbeeld het animatieprogramma tijdens hun verblijf of het weerbericht. Ook kunnen ze direct contact opnemen met de receptie.


Het gastenplatform draait op een (mobiele) website, niet vanuit een app. "Het nadeel van een app is dat gasten een drempel over moeten, namelijk het downloaden van die app,” legt René Stamer van GuestCompass uit. "Door het platform direct via de website aan te bieden, verhoog je het gebruikersgemak aanzienlijk.”


Veelbelovende resultaten

De eerste resultaten zijn veelbelovend. In de eerste drie weken van augustus waren er gemiddeld 6.600 views per week. "Deze eerste weken houden we de resultaten goed in de gaten, om eventuele aanpassingen te kunnen doen om de gebruikerservaring te verbeteren,” zegt Sven Bäcker, Brandmanager Vakantieparken bij Libéma.


De GuestCompass is geen vervanging van de papieren informatiemap. Deze is onlangs vernieuwd: iedere gast ontvangt bij het inchecken een fraai welkomstmagazine met allerlei praktische informatie.


Uitrol naar andere parken

De komende tijd blijft Dierenbos de informatie op de GuestCompass verbeteren. Het park ziet ook mogelijkheden tot het optimaliseren van storingsmeldingen en klachtafhandeling. Mochten de resultaten van GuestCompass op Dierenbos zo positief blijven, dan is het zeker mogelijk dat het platform ook bij andere Libéma parken zal worden geïnstalleerd.

Link: http://guestcompass.nl/
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, campings

CELTH



||| Nieuws |||

07/04/25
De winnaars van de Nationale Evenementenprijzen
Tijdens het Nationaal Congres Evenementen in Schiedam zijn de winnaars van de felbegeerde Nationale Evenementenprijzen 2025 bekendgemaakt. Na een spannende beoordelingsperiode door de jury zijn de meest toonaangevende steden en publieksevenementen van het afgelopen jaar in het zonnetje gezet.
07/04/25
Lancering nieuwe fietsbeleving in Vlaanderen: de iCONS Challenge
Een nieuwe fietsbeleving die vakantiefietsers uitdaagt om de 56 iconen langs de icoonfietsroutes in Vlaanderen te ontdekken.
07/04/25
Negende stillere Airbus voor Transavia
De Transavia-vloot wordt steeds jonger en moderner, en dus ook schoner, stiller en zuiniger.
07/04/25
Voltron Nevera in Europa-Park wint prestigieuze TEA Thea Award
De nieuwe achtbaan Voltron Nevera powered by Rimac in Europa-Park heeft de felbegeerde TEA Thea Award gewonnen in de categorie 'attracties'. Deze prestigieuze prijs, uitgereikt door de Themed Entertainment Association (TEA), wordt beschouwd als een van de hoogste onderscheidingen in de entertainmentindustrie en werd eind maart in Los Angeles aan de familie Mack overhandigd.
07/04/25
Libéma ontwikkelt Kasteel Steenenburg tot complete horeca
Het roze kasteel van voormalig attractiepark ‘Land van ooit’ wordt door Libéma verbouwd tot horecagelegenheid. Er wordt ook een hotel bijgebouwd. Libéma richt zich op zowel de zakelijke als de toeristische gast. In september gaat het kasteel open voor de gasten.
04/04/25
ANWB geeft fietsroute cadeau aan jarig Amsterdam
Ter gelegenheid van het 750-jarig bestaan van Amsterdam geeft de ANWB een speciale fietsroute cadeau aan de hoofdstad.
03/04/25
Slagharen zet stap vooruit in duurzaamheid met nieuwe statiegeldmachines
Slagharen zet met het plaatsen van statiegeldmachines een belangrijke stap richting een duurzamer en schoner park.
03/04/25
Ruim 72.000 downloads voor Bloesemalert-app
De gratis Bloesemalert-app, een initiatief van Stichting Bureau Toerisme is een populaire app in de categorie reizen in Nederland.

||| Agenda |||

12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...