Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-09-2016

Zeeland vernieuwt Mosselcampagne

Zeeland vernieuwt Mosselcampagne

Voor het derde jaar op rij voeren het Nederlands Mosselbureau, VVV Zeeland en NBTC campagne in Duitsland om de bekendheid van Zeeuwse mosselen in Duitsland te vergroten en tegelijkertijd meer Duitse gasten te verleiden een bezoek aan de Zeeuwse kust te brengen. De aftrap van de campagne is tijdens de Hollandse Mosselweek in Duitsland van 1 tot 7 oktober. Voor de campagne worden de Duitse tv-kok Mario Kotaska en presentator Bernd Stelter ingezet.


De Nederlandse kust is een belangrijk onderdeel van de internationale marketing van Nederland. In 2015 brachten bijna 1,6 miljoen Duitsers een vakantie door aan de Nederlandse kust. In Zeeland verbleven vorig jaar bijna 700 duizend Duitsers die ruim 233 miljoen euro uitgaven.


Succesvolle campagne
Volgens Patrick Polie van VVV Zeeland zijn mosselen een fantastisch icoon voor Zeeland om een campagne aan te koppelen: "De afgelopen drie jaar hebben we een groei kunnen realiseren van zo’n 26 procent meer overnachtingen van Duitsers in Zeeland. De gezamenlijke campagne draagt bij aan dit succes." Tilly Sintnicolaas van Het Nederlands Mosselbureau: "De belangstelling voor mosselen uit Zeeland groeit in Noordrijn-Westfalen, de regio waar we ons op richten. Juist door samen op te trekken met VVV Zeeland en NBTC kunnen we de bekendheid en het bijzondere imago van de Zeeuwse mossel versterken.” Anouk Susan van NBTC Duitsland: "Deze campagne draagt bij aan onze HollandCity-strategie om bezoekers meer te spreiden in tijd. Zeeland bezoeken en mosselen eten kan het hele jaar door.”

Ambassadeurs Kotaska en Stelter
De Duitse tv-kok Mario Kotaska en presentator/cabaretier Bernd Stelter zijn weer van de partij. Nieuw in de campagne is dat korte filmpjes van dit duo worden gedeeld op sociale media. Kotaska en Stelter delen hun passie voor Zeeland en mosselen. Meevarend op een mosselkotter volgt Kotaska het mosselproces van herkomst tot eetmoment. Hij laat zien hoe makkelijk de mosselen te bereiden zijn en vertelt over de gezonde eigenschappen, smaak en beleving. Stelter laat zien waarom hij zoveel van het mooie Zeeland houdt: de uitgestrekte stranden, de vele fietsroutes en de pittoreske steden. En ook hij laat zich culinair verwennen.


Aandacht voor Zeeland en mosselen in Duitse pers en op social media

Pers en redacties van Duitse tijdschriften en dagbladen worden persoonlijk benaderd met informatie over Zeeland en de Zeeuwse mosselen. In september vindt een eerste groepspersreis plaats naar Zeeland. De Hollandse mosselweek wordt afgetrapt op de Eat & Style beurs in Düsseldorf, waar consumenten de gelegenheid krijgen om de Zeeuwse mosselen zelf te proeven en samen met Mario Kotaska te bereiden. Gedurende de Mosselweek en de maanden daarna worden via social media en het gezamenlijke Facebookkanaal ‘Muschelzeit in Zeeland’ steeds nieuwe filmpjes van Kotaska en Stelter gedeeld. In samenwerking met TUI Ferienhaus wordt vanaf oktober de vorig jaar gelanceerde ‘culinair genieten campagne’ voortgezet. De campagne loopt van september 2016 tot en met maart 2017.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, zeeland

CELTH



||| Nieuws |||

01/04/25
Vloer Recreatie Vakbeurs voor 80% gevuld
Met nog ruim zeven maanden te gaan tot de Recreatie Vakbeurs op 11, 12 en 13 november 2025 in Evenementenhal Hardenberg, is de beursvloer nu al voor maar liefst 80% geboekt.
01/04/25
Week van de Duurzame Waterrecreatie
In de week van 22 tot en met 28 mei 2025 vindt voor de derde keer op rij de Week van de Duurzame Waterrecreatie plaats. Tijdens deze week staan verschillende kennisonderwerpen op het gebied van duurzame waterrecreatie in de schijnwerpers.?
01/04/25
Tegenslagen voor culturele sector en
"Laten we samen verder bouwen aan een culturele en creatieve sector die blijft verbinden en vernieuwen". Met deze oproep opent voorzitter Kristel Baele het online jaarverslag 2024 van de Raad voor Cultuur, dat vandaag is gepubliceerd.
01/04/25
Exclusief voor leden
Plopsaland De Panne viert 25e verjaardag met spectaculaire parade
Plopsaland De Panne heeft op 29 maart 2025 haar 25e jubileumseizoen geopend met een groots feest, in aanwezigheid van talrijke bekende Vlamingen en prominenten. Het hoogtepunt van de viering is de gloednieuwe 25 Celebration Parade, een kleurrijke stoet met acht praalwagens, tientallen dansers en de Studio 100-figuren.
01/04/25
Brabant verwelkomt nieuw wandelplatform: WandelStarter
Brabantse wandelaars kunnen vanaf vandaag hun hart ophalen met het nieuwe platform WandelStarter. Dit digitale initiatief, gelanceerd door Brabant Partners en partners, biedt een overzicht van meer dan 200 startpunten voor prachtige wandelroutes in de regio.
01/04/25
Nieuw personage in Slagharen: Burgemeester Bright verwelkomt gasten
De introductie van Burgemeester Bright naast alle bestaande personages zorgt voor extra beleving voor de bezoekers.
01/04/25
Exclusief voor leden
Cruiseschepen in Rotterdam aan de stekker
Een mijlpaal in de verduurzaming van de Rotterdamse haven is bereikt: cruiseschepen aan de Wilhelminakade kunnen vanaf nu gebruikmaken van walstroom. Dit betekent dat ze hun motoren niet langer hoeven te laten draaien om stroom te produceren wat en aanzienlijke verminderen van geluidsoverlast en luchtvervuiling oplevert.
31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...