Geplaatst op: 05-09-2016
Auteur: Marc Gerlings

Meraviglia generatie cruiseschepen moet bestemming zijn

Meraviglia generatie cruiseschepen moet bestemming zijn

MSC Cruises, marktleider in de Middellandse Zee, gevestigd in Zwitserland, heeft de naam onthuld van het tweede ultramoderne schip uit de Meraviglia-generatie die wordt gebouwd door de werf STX France. Haar naam isMSC Bellissimaen zal in het voorjaar van 2019 in de vaart worden genomen.

De naam is bekend gemaakt bij de scheepswerf STX France in Saint-Nazaire waar MSC Cruises de float- out van het eerste next-generation en ultramoderne schip,MSC Meraviglia, vierde. Dit schip zal in juni 2017 in de vaart wordt genomen. De ceremonie werd bijgewoond door verschillende gasten van MSC Cruises en STX France waaronder de senator van de regio Loire, Bruno Retailleau, de algemeen voorzitter van de regio Loire, Philippe Grosvalet en de burgemeester van Saint-Nazaire, David Samzun.

Laatste bouwfase
De float-out is een mijlpaal in de bouw van een schip meldt de rederij. Het droogdok wordt gevuld met water waarna het schip wordt verplaatst naar een dok in het water waar zij de laatste bouwfase in gaat.

Bestemming op zichzelf
De Meraviglia generatie van MSC Cruises moet een bestemming op zichzelf worden, daar streeft het bedrijf naar. Dit komt mede door de vele faciliteiten aan boord zoals de speciaal ontworpen Carousel Lounge waar artiesten van Cirque du Soleil een show zullen geven welke exclusief voor reizigers van MSC Cruises is ontworpen. Daarnaast beschikt de MSC Meraviglia over een 96 meter lange, Mediterrane, promenade met een LED koepel van 80 meter lang in het centrum van het schip en de MSC Yacht Club. Het exclusieve schip-in-een-schip concept met privé -faciliteiten verdeeld over drie dekken.

Trefwoorden: cruise, MSC, cruiseschip, ontwerp, design, reizen

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.