Geplaatst op: 09-09-2016
Auteur: Marc Gerlings

Thunder loop maakt plaats voor Gold Rush met triple launch

Thunder loop maakt plaats voor Gold Rush met triple launch

In het voorjaar van 2017 opent Attractie- & Vakantiepark Slagharen de eerste triple launch achtbaan van Nederland: Gold Rush. Een waardige vervanger van de oude Thunder loop. Deze nieuwe achtbaan brengt bezoekers van 0 naar 90 kilometer per uur in drie lanceringen en gaat twee keer over de kop. Thunder Loop verdwijnt begin oktober 2016 uit het park. Veel plezier in deze attractie zit in de drievoudige start. Daar is een mooie toepassing voor gevonden.


Triple launch achtbaan
Gold Rush is de eerste triple launch achtbaan van Nederland, waarbij bezoekers twee keer vooruit en één keer achteruit worden gelanceerd. In een extra brede trein met vier stoelen per rij kan de hele familie tijdens de rit naast elkaar zitten. Wouter Dekkers, algemeen directeur: "Gold Rush is niet alleen een waardige opvolger van de Thunder Loop, maar gaat ook nog eens sneller, hoger en is tevens stiller. Tot slot gaat de achtbaan niet één, maar twee keer over de kop door een zogenoemde slingloop en diveloop.”


Goudkoorts
Slagharen maakt de laatste paar jaar een duidelijke keuze om de thematisering te kiezen van het oude Wilde Westen. Daar past het verhaal van de goudkoorts helemaal in. De nieuwe achtbaan brengt bezoekers terug in de tijd van goudkoorts. Het verhaal is gebaseerd op hoofdpersoon James W. Marshall die in 1848 als eerste goud vindt in Californië. Uit alle windstreken komen goudzoekers die met simpele technieken rivieren en beekjes afspeuren. De technieken verbeteren en kleine dorpen groeien uit tot steden. Voor het vervoer van goud worden nieuwe transportmethodes gebruikt, waaronder de stoomtrein. Hiervoor wordt een uitgebreid spoor- en stationnetwerk aangelegd.

Gold Rush opent in het voorjaar van 2017 en volgt twee jaar na de opening van het nieuwe waterpark Aqua Mexicana. Ook zullen er volgend jaar honderd nieuwe huisjes op het vakantiepark worden gebouwd.
Trefwoorden: attractie, Slagharen, attractiepark, ride, thrill

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...