Telefonisch advies wordt kostbaar bij 9292
9292 ziet bij de telefonische dienstverlening een
verschuiving van het verschaffen van reisadviezen naar informeren bij
calamiteiten en het geven van abonnementsadviezen. Hierdoor is het volume van
de afname van deze dienst verlaagd. Om de telefonische dienstverlening te
kunnen continueren en kwaliteit te kunnen waarborgen is besloten om per 11
december 2016 het tarief te verhogen van €0.70 naar €0.90 per minuut.
9292 levert reisinformatie namens de vervoerders aan alle gebruikers, telefonische reisadviezen zijn hier een onderdeel van en dat is kostbaar. De reisadviezen worden door goed opgeleide medewerkers gegeven en de dienst is dagelijks van 07:00 uur tot 21:30 uur beschikbaar. Verder wordt er gebruik gemaakt van speciaal ontwikkelde systemen.
Al eerder werd opgemerkt dat het aantal reisadviezen bij 9292 afnam door toename van de digitale dienstverlening. Begin dit jaar is overgegaan tot outsourcing van de telefonische dienstverlening. De dienst wordt nu uitgevoerd door Cendris, wat de kosten heeft verlaagd.
Stefan Hulman, algemeen directeur: "Het is niet leuk, maar het tarief moet worden verhoogd om de dienst te kunnen continueren en kwaliteit te kunnen waarborgen.” Het nieuwe tarief zal per 11 december 2016, wanneer de nieuwe dienstregeling start, worden gehanteerd.
Topics:Reis & vervoer
Trefwoorden: reisadvies, reizen