Geplaatst op: 19-09-2016
Auteur: Marc Gerlings

Telefonisch advies wordt kostbaar bij 9292

Telefonisch advies wordt kostbaar bij 9292
9292 ziet bij de telefonische dienstverlening een verschuiving van het verschaffen van reisadviezen naar informeren bij calamiteiten en het geven van abonnementsadviezen. Hierdoor is het volume van de afname van deze dienst verlaagd. Om de telefonische dienstverlening te kunnen continueren en kwaliteit te kunnen waarborgen is besloten om per 11 december 2016 het tarief te verhogen van €0.70 naar €0.90 per minuut.

9292 levert reisinformatie namens de vervoerders aan alle gebruikers, telefonische reisadviezen zijn hier een onderdeel van en dat is kostbaar. De reisadviezen worden door goed opgeleide medewerkers gegeven en de dienst is dagelijks van 07:00 uur tot 21:30 uur beschikbaar. Verder wordt er gebruik gemaakt van speciaal ontwikkelde systemen.

Al eerder werd opgemerkt dat het aantal reisadviezen bij 9292 afnam door toename van de digitale dienstverlening. Begin dit jaar is overgegaan tot outsourcing van de telefonische dienstverlening. De dienst wordt nu uitgevoerd door Cendris, wat de kosten heeft verlaagd.

Stefan Hulman, algemeen directeur: "Het is niet leuk, maar het tarief moet worden verhoogd om de dienst te kunnen continueren en kwaliteit te kunnen waarborgen.” Het nieuwe tarief zal per 11 december 2016, wanneer de nieuwe dienstregeling start, worden gehanteerd.
Trefwoorden: reisadvies, reizen

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.