Nijntje museum opnieuw uitvinden
“Nijntje is nog geen nijntje museum”
Op zes februari 2016 opende de deuren van het nijntje museum in Utrecht. De transformatie in een jaar van het Dick Bruna huis naar het ontdekmuseum was af. Je moet wel durven, als merkbureau de oude positionering onderuit halen en een design bedenken dat rondom icoon nijntje past. Het gaat niet om dat icoon maar waar de bezoekers bij aansluiten. Rogier Schut, merkstrateeg bij bureau Matters Most durft voor zijn mening te staan. Het oude Dick Bruna huis dat beheerd wordt door het Centraal Museum in Utrecht past niet meer bij de wereld van de kinderen. Dat is de belangrijkste doelgroep voor deze attractie.
Hij schrok zich rot toen hij er de eerste keer ging kijken. Kinderen konden weinig doen. De afbeeldingen hingen te hoog. Langs de randen trof hij ouders aan, gedoken achter de schermen van hun smartphones. De opdracht was dan ook niet eenvoudig. Een verbetering van de positionering terwijl er niets in de naam mocht veranderen. "Wat helpt er dan beter dan het via de kinderen te laten vertellen,” vertelt Schut. "We moesten het veranderen van een museum voor jong en oud naar Het allerleukste kindermuseum ...
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
Recreatie & Toerisme | |||
Vrijetijdstudies | |||
Toegang zonder inloggen | |||
€ 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |