Rotterdam merkt Lonely Planet effect
![Rotterdam merkt Lonely Planet effect](images/20160920_094917.jpg)
In de eerste zes maanden van het jaar dat Rotterdam het Lonely Planet stempel ‘Best in Travel 2016 ’ mag dragen, trok de Maasstad fors meer buitenlandse hotelgasten. Naast de hotels zagen ook de attracties en de musea het aantal bezoeken flink toenemen. De hele leisure sector ervaart een boost.
Buitenlandse hotelgasten +17,4
Het aantal buitenlandse hotelgasten steeg in de eerste helft van 2016 met 17,4 procent ten opzichte van dezelfde periode in het jaar ervoor. Ook het aantal bezoekers uit eigen land nam toe, zo blijkt uit de voorlopige CBS-cijfers. Rotterdam trok in totaal ruim een half miljoen hotelgasten, die samen goed waren voor bijna 800.000 hotelovernachtingen. Een stijging van respectievelijk 8,1 en 5,6 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2015.
Groei bezoek attracties en musea
De betaalde attracties werden in de eerste zes maanden ruim 1,7 miljoen keer bezocht. Een stijging van ...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
Recreatie & Toerisme | |||
Vrijetijdstudies | |||
Toegang zonder inloggen | |||
€ 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |
Topics:Attractieparken, Cultuur, Dagrecreatie, Leisure, Marketing, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie
Trefwoorden: toerisme, marketing, pr, Lonely Planet, onderzoek, hotel, hotelovernachtingen, Rotterdam, leisure