Geplaatst op: 27-09-2016
Auteur: Marc Gerlings

1,3 miljoen Nederlanders maken cultuur en citytrip in Duitsland

Toeristische verbindingen met Duitsland veranderen

1,3 miljoen Nederlanders maken cultuur en citytrip in Duitsland
Foto: Duits Verkeersbureau
Vandaag werd bij een persbijeenkomst van het Duits Verkeersbureau bekend dat in 2015 bijna 1,3 miljoen Nederlanders een cultuur of citytrip maakten naar Duitsland. Een special campagne zal in 2017 de veelzijdigheid van steden, cultuur en natuur onderstrepen. Michaela Klare: "Na natuurreizen is de cultuurreis de belangrijkste groep voor Duitsland als het gaat om Nederlandse bezoekers.” De ontwikkelingen in Duitsland kunnen ook het inkomend toerisme naar Nederland sterk beïnvloeden.

In de afgelopen jaren zet de marketingmachine voor Duitsland stevig in op de steden. Binnen de steden is het culturele aanbod snel gegroeid. Om dit te illustreren kwam het markante feit aan bod dat alle operavoorstellingen in Duitsland bij elkaar even veel bezoekers trekken als de voetbalwedstrijden in de Bundesliga. Cultuur is big in Duitsland. Dat is te merken in de aantrekkingskracht van onze Oosterburen. Liefst 16,7 miljoen Europeanen maakten een cultuurreis naar Duitsland in 2015.

Hollander big business voor Duitse hotels
De 1,3 miljoen Nederlanders boekten vaak een hotelovernachting omdat de hippe steden vaak net wat te ver weg zijn voor een dagbezoek. De Nederlandse cultuurliefhebbers boekten in 2015 ...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: toerisme, marketing, reizen, luchtvaart, citytrip, steden, Duitsland

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

12/11/24
Onderhandelingsresultaat over nieuwe Horeca-cao
De nieuwe Horeca-cao is definitief en gaat per 1 januari 2025 in en loopt tot en met 31 december 2026. Vandaag, 12 november, wordt bekend of ook de leden van de CNV hebben ingestemd met de cao.
11/11/24
Exclusief voor leden
Innovatie is sleutel tot de toekomst van hotels
Bijna de helft van de logiesverstrekkers kampt met personeelstekorten. Hierdoor wordt innovatie in de hotelsector onvermijdelijk. Traditioneel hechten hotels veel waarde aan persoonlijke service en zijn vaak terughoudend met technologie. Echter, door de aanhoudende personeelstekorten is automatisering noodzakelijk geworden.
11/11/24
29% van de vrouwelijke werknemers in horeca ervaart ongewenst gedrag
Werknemers in zorg en horeca ervaren het vaakst ongewenst gedrag op het werk, zoals seksuele aandacht, intimidatie, lichamelijk geweld of pesten.
08/11/24
Exclusief voor leden
Postillion Hotels wint it-award
Postillion Hotels heeft op woensdag 6 november de Cvent Excellence Award Europe gewonnen in de categorie Portfolio Powerhouse.
07/11/24
Exclusief voor leden
Bedrijfsplanning makkelijker door AI
Vandaag is de lancering van Barbara, een Graph-AI planningssysteem dat de personeelsplanning voor bedrijven verandert. van een 20-uur durende weektaak naar een proces van 15 minuten.
06/11/24
Ondernemers vrijetijdssector minder positief
Nederlandse ondernemers zijn minder positief dan een jaar eerder. Toch verwachten ze in 2025 te investeren en de personeelssterkte. Het ondernemers vertrouwen is in Nederland onverminderd licht negatief. Hoe zit het in de vrijetijdssector?
06/11/24
Exclusief voor leden
Hotelplatform Mews snelst groeiende bedrijf van Nederland
Het hotelplatform Mews heeft de Golden Scaler Award gewonnen tijdens de jaarlijkse Top 250 Awards-ceremonie. Deze prijs betekent dat Mews als het snelst groeiende bedrijf van Nederland wordt gezien.
05/11/24
Exclusief voor leden
Deuren open NH Collection Gent na forse renovatie
Na een ingrijpende renovatie opent NH Collection Gent opnieuw haar deuren. Dit hotel ligt tegenover het Stadhuis, in het oude stadshart van Gent.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.