Nieuwe visie nodig in toerisme
Op 27 september 2016 vond in villa Uyt den Bosch het 7e Skal Symposium ‘Kansen
herkennen in toerisme’ plaats. Het symposium kon rekenen op veel
belangstelling. Meer dan 75 directeuren en managers uit de toeristische sector
waren aanwezig. Verandering en het zoeken naar visie domineerden de dag.
Investeren in verandering loont
Het toerisme is een sector in beweging waar behoefte is aan nieuwe visies en praktische ideeën. Of zoals initiatiefnemers Frans Staal (FS Advies) en Roger Davids (BASIS ActivatieMarketing) het verwoordden: "Investeren in de toekomst en het herkennen van kansen is een belangrijke factor om
succesvol te blijven en de concurrentie een stap voor te blijven. We hopen de deelnemers wederom geïnspireerd te hebben met ons symposium”
Inspirerende sprekers
Die inspiratie kwam van de sprekers op het symposium. Mede met dank aan hoofdsponsor Unigarant wist de organisatie weer een interessante middag te organiseren.
Norbert Good, directeur FOX Verre Reizen van ANWB nam de aanwezigen openthousiaste wijze in de nieuwe aanpak van FOX Verre Reizen. En deelde zijn aanpak hoe hij samen met zijn team het merk een nieuwe boost heeft kunnen geven.
Sander Allegro van Allegro INN ovationS wist de deelnemers te boeien met zijn visie op de wereld waar technologie steeds belangrijker wordt, maar juist de behoefte aan persoonlijk contact en service toeneemt. Hoe ga je daarmee om? Hij deelde een aantal adviezen hoe je dit praktisch kan
vertalen naar de toeristische werkvloer.
Wouter de Waal, tot onlangs directeur van VVV Texel legde het accent juist op het belang van samenwerking in toeristische regio’s. En wist de deelnemers te boeien met een innovatief project ‘Planet Texel’ waar in samenwerking met landschapsarchitecten een nieuwe visie is ontwikkeld. Een
vernieuwende aanpak, uniek in Nederland.