Geplaatst op: 28-09-2016
Auteur: Marc Gerlings

Nieuwe visie nodig in toerisme

Nieuwe visie nodig in toerisme
Op 27 september 2016 vond in villa Uyt den Bosch het 7e Skal Symposium ‘Kansen herkennen in toerisme’ plaats. Het symposium kon rekenen op veel belangstelling. Meer dan 75 directeuren en managers uit de toeristische sector waren aanwezig. Verandering en het zoeken naar visie domineerden de dag.

Investeren in verandering loont
Het toerisme is een sector in beweging waar behoefte is aan nieuwe visies en praktische ideeën. Of zoals initiatiefnemers Frans Staal (FS Advies) en Roger Davids (BASIS ActivatieMarketing) het verwoordden: "Investeren in de toekomst en het herkennen van kansen is een belangrijke factor om
succesvol te blijven en de concurrentie een stap voor te blijven. We hopen de deelnemers wederom geïnspireerd te hebben met ons symposium”

Inspirerende sprekers
Die inspiratie kwam van de sprekers op het symposium. Mede met dank aan hoofdsponsor Unigarant wist de organisatie weer een interessante middag te organiseren.

Norbert Good, directeur FOX Verre Reizen van ANWB nam de aanwezigen openthousiaste wijze in de nieuwe aanpak van FOX Verre Reizen. En deelde zijn aanpak hoe hij samen met zijn team het merk een nieuwe boost heeft kunnen geven.

Sander Allegro van Allegro INN ovationS wist de deelnemers te boeien met zijn visie op de wereld waar technologie steeds belangrijker wordt, maar juist de behoefte aan persoonlijk contact en service toeneemt. Hoe ga je daarmee om? Hij deelde een aantal adviezen hoe je dit praktisch kan
vertalen naar de toeristische werkvloer.

Wouter de Waal, tot onlangs directeur van VVV Texel legde het accent juist op het belang van samenwerking in toeristische regio’s. En wist de deelnemers te boeien met een innovatief project ‘Planet Texel’ waar in samenwerking met landschapsarchitecten een nieuwe visie is ontwikkeld. Een
vernieuwende aanpak, uniek in Nederland.
Trefwoorden: visie, toerisme, reizen, Fox, Texel

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.