Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 29-09-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Haarlem Marketing wil met Virtual Reality nieuwe bezoekers trekken

Haarlem Marketing wil met Virtual Reality nieuwe bezoekers trekken

Haarlem heeft als één van de eerste Nederlandse steden een Virtual Reality Cardbord en app waarmee iedereen vanaf de bank de stad kan bezoeken. Haarlem Marketing hoopt hiermee bezoekers te verleiden de stad daadwerkelijk te bezoeken. Opvallend is dat 50-plussers goed reageren.


Via de app met 360° video’s en foto’s en het tot bril te vouwen cardboard, waant de kijker zich midden op de Grote Markt. Vanuit daar kan een bezoek gebracht worden aan het Stadhuis, de Grote of St. Bavokerk en de Jopenkerk en kan er worden gevaren op het Spaarne. Het streven is om steeds meer hotspots aan de app toe te voegen, waaronder ook de Haarlemse musea.


Gek op gadgets

"Om eerlijk te zijn, ben ik gek van gadgets. Nieuwe innovatieve snufjes. Zeker wanneer ze een functionele toepassing hebben. Deze bril geeft de kijker de mogelijkheid om Haarlem te ervaren zonder dat men er is. Als opwarmertje om er naartoe te gaan of wanneer men nog eens terug wil denken aan de stad waar men geweest is. Het past helemaal bij Haarlem nu; creatief en innovatief" zei wethouder Botter bij de presentatie.


Internationaal in de etalage

Haarlem Marketing zet deze vernieuwde technologie als eerste stad in Nederland in als marketingtool voor stadspromotie en wil hiermee potentiële bezoekers verleiden een ‘echt’ bezoek aan de stad te brengen. Vanaf volgend jaar is de app ook geschikt voor internationaal toerisme en zal deze worden ingezet op vakbeurzen als de ITB in Berlijn en bij afspraken met touroperators en andere beïnvloeders van internationaal bezoek.


Enthousiaste reacties op 50PlusBeurs

De applicatie Haarlem VR is ontwikkeld in samenwerking met EMansion en is vanaf nu voor iedereen gratis beschikbaar in de app stores van Android en iOS. Afgelopen week stond Haarlem Markteing op de 50PlusBeurs en de bezoekers waren erg enthousiast toen zij alvast een kijkje konden nemen in de stad.


Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, citymarketing, haarlem, noord-holland

CELTH



||| Nieuws |||

14/04/25
Zelfs Better Places heeft moeite met duurzame doelstellingen
Reisorganisatie Better Places presenteert deze week haar impactrapport over 2024. Ondanks flinke inspanningen om haar reizen duurzamer te maken, is het doel om de CO?-uitstoot per reiziger jaarlijks met 5% te verminderen ten opzichte van 2019 niet gehaald.
14/04/25
Exclusief voor leden
130 km per uur op drie snelwegen
Vanaf vandaag mag er overdag weer 130 kilometer per uur worden gereden op delen van drie Nederlandse...
14/04/25
Exclusief voor leden
Center Parcs opent eerste Scandinavische resort in Denemarken
Na dertien jaar van planning en voorbereiding opent Center Parcs op 20 juni 2025 haar allereerste vakantiepark in Scandinavië. et resort verwacht jaarlijks 450.000 overnachtingen en 25.000 dagbezoekers, wat een economische impuls zal geven aan de regio Nordals.
11/04/25
ANWB lobby tegen afschaffen accijnskorting
De betaalbaarheid van autorijden staat onder druk. Steeds meer mensen hebben moeite de stijgende kosten voor hun autogebruik te betalen. De auto is het meest gebruikte vervoermiddel naar vakantielocaties.
11/04/25
Exclusief voor leden
Kortgeding tegen plafond 478.000 vluchten van en naar Schiphol
Aanstaande maandag dient het kortgeding van KLM Groep, Delta Air Lines, Corendon, easyJet en TUI tegen de Nederlandse overheid om ervoor te zorgen dat Nederland verbonden blijft met de rest van de wereld via Schiphol. Met andere woorden, deze bedrijven willen het plafond van maximaal 478.000 vluchten van en naar Schiphol van tafel.
11/04/25
Exclusief voor leden
Meiden duiken in techniek KLM
KLM ontving op 10 april 30 meiden van basisschool de Regenboog Tochtwaard uit Alkmaar bij E&M (Engineering & Maintenance). KLM deed namelijk mee aan Girls’Day ‘25, een landelijk initiatief van VHTO waarbij verschillende bedrijven hun deuren openzetten om jonge meiden kennis te laten maken met techniek, bèta en IT.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
10/04/25
Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt gepresenteerd
Vandaag is tijdens een LDA-Kennissessie de ‘Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt’ gepresenteerd. Deze wegwijzer biedt een overzicht van zowel voor de hand liggende als innovatieve methoden om bewonersprofijt te meten.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...